Sofie Verbruggen

New Kids in Town

Bijna een jaar geleden werd ik o cieel een dallasi- aan en laat ik mijn fantasie de vrije loop in het kloos- ter aan de Sint-Paulusplaats. Een klooster dat Dallas omtoverde tot een creatief reclamebureau. Niet alleen een inspirerende locatie om te werken, het levert ook onvergetelijke after work gelegenheden op.

Voor mij was het duidelijk wat ik van mijn studierichting verwachtte. De studie moest mijn creativiteit aanmoedi- gen en uitdagen; teamwork moest centraal staan en het moest aansluiten bij mijn sociaal en spontaan karakter. Communicatiemanagement aan de Thomas More Hogeschool vinkte al deze vereisten af. In mijn laatste jaar koos ik voor het afstudeertraject Event en Experience, waar ik mijn organisatieskills verder kon ontwikkelen. Mijn liefde voor de audiovisuele wereld bracht mij een
jaar later in een verkort traject videojournalistiek. Ik wou namelijk nog graag leren filmen en monteren voor mijn zoektocht naar werk begon.

Verhalen vertellen via videoen proeven van de kunst van regie, vond ik geweldig. De mediawereld intrigeert me enorm. Een stage bij Woestijnvis was dan ook de mooiste afsluiter van mijn studies. Dan begon de zoektocht naar een job waar ik mijn creativiteit kon inzetten en tergelijkertijd ook mijn uitvoerende skills niet uit het oog zou verliezen. Creative bij Dallas Antwerp it is!

Als ‘creative’ ben ik verantwoordelijk voor het bedenken van campagnes en concepten voor een gevarieerd klantenbestand. Het is mijn taak om de creatieve briefing uit te werken tot een idee(dat past binnen de gekozen strategie). Dit kan gaan van een nieuwe reclamespot tot een social media advertentie. Daarnaast kreeg ik de verantwoordelijkheid voor het maken en bewerken van foto’s en video’s (voor kleine producties). Samengevat: een job op mijn lijf geschreven!