Spa in de clinch met Facebook


Spadel gaf reclamebureau Darwin BBDO de uitdaging om een nieuwe campagne te bedenken voor Spa, zoals eerder bericht door PUB.
Intussen dook een probleempje op. De spot toont, op een bijna poëtische manier, een zwangere vrouw, een baby, een jongen, een man en uiteindelijk een ouderling. Na de televisie, zo was uitgestippeld in het mediaplan, zou men het filmpje posten op Facebook en het daar ook promoten. Dat was zonder Facebook gerekend. Facebook US weigerde de aanvraag om er een 'sponsored post' van te maken wegens alle naaktheid. Idem dito voor de Facebook-pagina van Darwin: al ter hoogte van een uitgave van 1 dollar werd de betaling automatisch opgeschort. "Facebook België en ons mediabureau hebben onze positie stevig ondersteund," zegt Nicolas Lambert, marketing strategy advisor bij Darwin BBDO. "Los van dit anekdotisch voorval verdient deze zaak een debat, nu blijkt dat enkele grote groepen zoals Facebook of Google kunnen beslissen over de inhoud die men er publiceert."
https://www.youtube.com/watch?v=2AW-HMlWqWA

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



