Spa in de clinch met Facebook

spa darwin cycle de la vie

Communication / News

spa darwin cycle de la vie
Spadel gaf reclamebureau Darwin BBDO de uitdaging om een nieuwe campagne te bedenken voor Spa, zoals eerder bericht door PUB.
Intussen dook een probleempje op. De spot toont, op een bijna poëtische manier, een zwangere vrouw, een baby, een jongen, een man en uiteindelijk een ouderling. Na de televisie, zo was uitgestippeld in het mediaplan, zou men het filmpje posten op Facebook en het daar ook promoten. Dat was zonder Facebook gerekend. Facebook US weigerde de aanvraag om er een 'sponsored post' van te maken wegens alle naaktheid. Idem dito voor de Facebook-pagina van Darwin: al ter hoogte van een uitgave van 1 dollar werd de betaling automatisch opgeschort. "Facebook België en ons mediabureau hebben onze positie stevig ondersteund," zegt Nicolas Lambert, marketing strategy advisor bij Darwin BBDO. "Los van dit anekdotisch voorval verdient deze zaak een debat, nu blijkt dat enkele grote groepen zoals Facebook of Google kunnen beslissen over de inhoud die men er publiceert."
 
https://www.youtube.com/watch?v=2AW-HMlWqWA