Vorige week lanceerde Special Olympics zijn nieuwste campagne: de “Volunteerbox for Special Olympics”. Samen met Bongo creëerden ze een campagne die mensen zou overtuigen om vrijwilliger te worden voor Special Olympics Belgium. Het idee? Maak er een heus cadeau van, en dus ontwierpen ze een Bongobox om voor een dag vrijwilliger te worden. De campagne ging meteen viraal dankzij de steun van verschillende bekende Belgen die hun liefde voor de campagne deelden via hun social media kanalen en zo op hun beurt anderen uitnodigden om mee aan te sluiten. In het centraal station van Antwerpen werden op de Internationale Dag van de Vrijwilliger volunteerboxes uitgedeeld aan mensen die geïnteresseerd waren. De kers op de taart kwam er toen Premier Michel de campagne omarmde en ondersteunde. Om de campagne nog net dat tikkeltje extra te geven, creëerde Done by Friday een emotionele “eindejaars” advertentie die een week na de officiële start van de campagne online werd gelanceerd.
Credits:
Advertising Agency: Done by Friday, Antwerp, Belgium
Agency website: http://donebyfriday.be
Agency Twitter account: @DbF_Belgium
Creative Director: Kenny Timmermans / Dirk Domen
Strategic Director: Sven Boelpaep
Video Director: Dirk Domen
Copywriter: Kenny Timmermans / Wim Demyttenaere
DOP: Piet Deyaert
Production: At It Again
Editor: Tom Brillouet
Music: Studio Helsinki (Tom Brillouet, Patrick Giets, Stef Caers)
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]