Speeltuin voor adverteerders

Marketing / Media / News

De roep om niet-klassieke reclamecampagnes klinkt steeds luider bij adverteerders. Gespecialiseerde regies gaan full force ahead en bedenken het ene creatieve formaat na het andere.

Sinds Brightfish een eigen productiecel in huis heeft, kan deze regie voor bioscoopreclame van a tot z deformatages maken. “Hoe meer wij ons daarop hebben toegelegd, hoe groter de vraag is geworden,” opent creative services director Frederik Braem. “We blijven inspelen op het zoeken naar creatieve oplossingen voor campagnes in de cinema, die vandaag een speeltuin is voor adverteerders. Touchscreens, samplingacties en events zijn daar voorbeelden van.” National sales director Kim Temmerman vult haar collega aan. “Als een adverteerder vraagt naar niet-klassieke reclame, gaan wij over tot consultancy selling en stellen we ons arsenaal van mogelijkheden voor. Maar ook omgekeerd: zien wij dat een film potentieel heeft voor een adverteerder, dan stappen we proactief naar hem toe. Het is dus tweerichtingsverkeer.”

Nu we afstevenen op een cookievrije wereld, waarin het gedrag van de consument sterk zal veranderen, neemt de vraag van adverteerders naar niet-klassieke reclame exponentieel toe, ziet ook Michaël Huyghe, business development manager data valorization & precision marketing bij Carrefour Links: “Het is key dat regies en publishers de complexiteit van hun materies terugbrengen naar bruikbare use cases, waar zowel grote als middelgrote adverteerders snel mee aan de slag kunnen gaan.”

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine