De zomer. Het uitgelezen moment voor de Belg om « live » te consumeren. En de gedroomde gelegenheid voor adverteerders om de festivals te volgen én om hun imago te koppelen aan een gevoel.
Sponsoring is een marketingstrategie waarbij je je merk associeert met een geleefde ervaring, en dus ook met een gevoel. Het biedt een overweging van de doelgroep en versterkt de positionering van een product en zijn reputatie, onmisbaar bij een goed marketingplan. Sponsoring is ook een kans om betrokkenheid te creëren met de consument, hetzij door het product in het evenement te integreren, hetzij via een ervaring. Wat zijn de trends op dit gebied? Is de link tussen adverteerder en evenement soms niet ongezond? En wat is eventmarketing in vergelijking met sponsoring?
« Experience » ! Een woord dat steeds weer terugkomt. Zou in deze context offline, zo oud als de straat, een « nieuwe » trend worden? Janet Mathonet, sponsoring strategie & management bij de Nationale Loterij brengt ons op een nieuw een spoor: « Het ‘ouderwetse’ sponsoring, dat simpelweg voor zichtbaarheid tijdens een evenement zorgde, is totaal verouderd. De sponsor blijft inderdaad een financiële steun voor het evenement, maar vandaag moet het worden gezien als een toegevoegde waarde voor de bezoeker, en dus ook voor de organisator. De sponsor zal daarom inspelen op een behoefte en enthousiasme proberen te creëren voor een product door middel van een ervaring
Lees het volledige artikel in het nieuwste nummer van PUB Magazine.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]