Sporthouse Group maakt klassiek drieluik voor Flanders Classics

Crea / News

Het voorjaar is zowat de meest geliefde periode voor wielerminnend Vlaanderen en bij uitbreiding voor wielerfans over de hele wereld. De Vlaamse klassiekers worden internationaal gesmaakt dankzij de mythische kasseistroken, het grillige weer en de pittige hellingen die de renners voor de kiezen krijgen. Het feit dat de fans hier rijen dik langs de kant van de weg staan helpt ook. Koers is religie in Vlaanderen.

Flanders Classics is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor als organisator van internationaal befaamde wedstrijden als Omloop Het Nieuwsblad, Gent-Wevelgem en natuurlijk ook de Ronde van Vlaanderen.

Om het volk (nationaal en internationaal) nog warmer te maken voor deze wedstrijden, creëerde Sporthouse Group een klassiek drieluik van online films die telkens een onverwachte kant van de koerscultuur tonen. Kenneth Staelens bedacht deze reeks, filmde en monteerde de spots eigenhandig. Dennis Vandewalle (Kiss The Badge) liet zijn pen de vrije loop om enkele accenten te leggen met een streepje copy. En internationaal wielercommentator Rob Hedge leende zijn enthousiuaste stem voor dit drieluik.

Credits

Agency: Sporthouse Group
Client: Flanders Classics
Client Contact: Annelore Cleuren, Tomas Van Den Spiegel
Account Team: Guillaume De Schouwer, Siebe Derdelinckx, Mackenzie Van de Poel
Art Direction & DOP: Kenneth Staelens
Copywriting: Dennis Vandewalle, Kenneth Staelens
Editing: Kenneth Staelens
Voice Over: Rob Hedge
Operations Director: Leroy Deltour
Managing Director: Sam Kerkhofs