17 december wordt voortaan de Internationale Dag van de Kersttrui. Velen duiken weer de supermarkt in om een van deze vrolijke truien te kopen die helaas in niet zo vrolijke omstandigheden worden geproduceerd aan de andere kant van de wereld. Dat zette Spullenhulp aan tot een meer verantwoordelijk initiatief. De organisatie roept samen met Darwin mensen op om een warme trui die ze zelf niet meer dragen weg te schenken via de Spullenhulp-winkels of containers. Deze trui wordt vervolgens tegen een betaalbare prijs aangeboden aan iemand die hem goed kan gebruiken. Zo wordt het een echte kersttrui.
Voor deze eerste editie loopt de mini-campagne via kranten, instore posters en sociale media. De campagne kwam tot leven dankzij het enthousiasme van Darwin en gewaardeerde vrijwilligers. "We hopen dat dit internationale evenement voortaan elke 3devrijdag van december weerklank vindt bij iedereen die de sociale en solidaire economie wil ondersteunen via Spullenhulp," zegt Carl Andry van Darwin. "Wie voor een feestje op het werk of een raclette met vrienden op zoek is naar een kersttrui, is altijd welkom bij Spullenhulp. Zo steun je deze organisatie en beleef je er zelf plezier aan."
Credits:
Adverteerder: Spullenhulp - Claudia Van Innis
Account Manager: Taraneh Ataï Kachoui
Creative Director: Carl Andry
Strategic Director: Jef Raeman
Creative team: Frédéric Van Hoof, Carl Andry
Photography: Frédéric Van Hoof
Studio: Sarah Van Wylick
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]