Stefan Lodewijckx moet Devoteam België doen groeien

News / People

Bij informaticadienstverlener Devoteam in Zaventem is Stefan Lodewijckx van start gegaan in zijn nieuwe functie als hoofd van de afdeling Business Process Excellence (BPE). De taak van die divisie is het verbeteren en automatiseren van bedrijfsprocessen.

Vooral in de ServiceNow-dienstverlening wil Lodewijckx’ afdeling groeien. Wereldwijd heeft Devoteam de ambitie om de omzet met ServiceNow, een Amerikaanse onderneming die actief is in cloudsoftware voor digitale workflows, van 50 miljoen euro vorig jaar te verviervoudigen tot 220 miljoen euro tegen 2024. Devoteam is sinds 2019 elite-partner van ServiceNow. Om de ServiceNow-dienstverlening in België te laten groeien, is daarrond dit jaar een afzonderlijke praktijk in het leven geroepen. Die ressorteert onder de BPE-afdeling.

Wereldwijd doen driehonderd bedrijven in de financiële sector, de maakindustrie en andere branches een beroep op Devoteams ServiceNow-dienstverlening. Het gaat onder meer over Adecco, Adidas, Carlsberg, Crelan, Dyson, Engie, Holcim, Philips Lighting en Smals.

Stefan Lodewijckx werkt sinds eind 2007 voor Devoteam. Hij leidde er een praktijk rond procesautomatisatie en -verbetering en blijft dat doen. Stefan Lodewijckx rapporteert als hoofd van de afdeling BPE aan operationeel directeur Johan Verheyen van Devoteam België, die op zijn beurt rapporteert aan algemeen directeur Benny Moonen.