Studenten Communicatie organiseren unieke BarbiePoppenExpo

Tijdens de paasvakantie organiseren drie studenten Communicatie aan de Hogeschool PXL een expo met meer dan 200 Barbiepoppen uit een unieke collectie. Dit doen ze in samenwerking met Quartier Bleu ter ere van 65 jaar Barbie. Verzamelaarster Anne Van De Voorde stelt tijdens deze expo haar poppen tentoon. “Ik was 2 jaar toen Barbie geboren werd. Ondertussen is mijn collectie aangezwollen tot meer dan 2000 stuks,” vertelt ze trots.
200 Barbiepoppen? Tell me more!
Barbiepoppen Expo vindt plaats van 3 tot 13 april, elke dag van 13u-18u, in Quartier Bleu in Hasselt. “De 200 Barbiepoppen vloeien doorheen de ruimte in vijf thema’s in elkaar over. Hollywood, sport, fashion, sprookjes en de buurt. Bovendien is er een extra hoekje waar kinderen doorlopend Barbiefilms kunnen bekijken. De inkom is volledig gratis en men kan een vrije gift geven aan Think Pink,” vertelt Joke Bylemans, een van de studenten. Ze kozen voor dit goede doel wegens de ‘roze’ link. Barbie is daarenboven divers en niet bang om allerhande onderwerpen te bespreken. Dit weerspiegelde zich ook in de nieuwe film die in de zomer van 2023 enorm veel succes had. Omdat Barbie dit jaar 65 jaar wordt, surfen ze verder op het effect van dit succes.
Vanwaar dit succes rond Barbie?
De film met Margot Robbie als Barbie en Ryan Gosling als Ken maakte wereldwijd veel indruk. Hieruit bloeide het idee voor de expo. “Barbie stond voor het schoonheidsideaal van de Golden Sixties en leek vooral ouder dan de 16-jarige pop die ze moest voorstellen. Maar ze is veel meer dan dat. Barbie was/is een voorbeeld van emancipatie voor meisjes en vrouwen. Barbie kan alles zijn en ze kan alles doen. Of ze nu een sportvrouw, mannequin, prinses, zeemeermin of fee is,” zegt Anne Van De Voorde.
De inspiratie achter dit initiatief
Drie studenten Communicatie aan de Hogeschool PXL; Amber Neyens, Kelly Hoebers en Joke Bylemans, organiseren voor het opleidingsonderdeel ‘Event Live Lab’ voor de eerste keer een evenement. Het idee om 65 jaar Barbie te vieren werd voorgelegd door Quartier Bleu en dit trok meteen hun aandacht. Zo ontstond al snel de samenwerking. Een uitdagend project zoals dit leert hen veel bij. “Via dit event worden we terug gekatapulteerd naar onze kindertijd. Hierdoor ligt het project nauw aan ons hart. De pop inspireerde ons om het beste uit de ‘doos’ te halen.”
Meer info op www.barbiepoppenexpo.be
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]