Super Bowl Ads 2025: de advertenties die je aan je scherm gekluisterd houden

Terwijl de Kansas City Chiefs en Philadelphia Eagles het tegen elkaar opnamen voor een rematch van Super Bowl LIX in de Caesars Superdome in New Orleans, haalden merken alles uit de kast met advertenties vol sterren en nostalgie. Laten we eens terugblikken op de reclames die het fluitsignaal “stop de wedstrijd” lieten klinken en die ervoor zorgden dat kijkers aan hun scherm gekluisterd zaten. Hier is onze opsomming van Super Bowl Ads 2025.
SEAL VERANDERT LETTERLIJK IN EEN ZEEHOND VOOR MOUNTAIN DEW
Een van de meest gezochte reclames op YouTube tijdens de wedstrijd, volgens Google, was die voor Mountain Dew. In deze originele reclame verandert de zanger Seal in een echte zeehond om Kiss from a Lime te zingen, een parodie op zijn beroemde hit Kiss from a Rose.
In de scène, die zich afspeelt op een tropisch strand geïnspireerd door Baja, ziet Becky G een Mountain Dew Baja Blast nippen voordat ze wordt getransporteerd naar een droomachtige omgeving waar Seal, in zijn dierlijke vorm, zingt omringd door zeezoogdieren. Zijn gepassioneerde vertolking laat zelfs een vulkaan op de achtergrond uitbarsten, terwijl orka's vol bewondering uit het water springen.
Achter de schermen van de shoot en op de sociale netwerken van het merk kunnen we alleen maar bewondering hebben voor de hoeveelheid zelfspot van de beroemde zanger.
View this post on Instagram
"When Sally Met Hellmann’s"
Hellmann's heeft de nostalgische kaart gespeeld door Meg Ryan en Billy Crystal te herenigen om de cultscène uit When Harry Met Sally na te spelen in een New Yorks restaurant. Deze keer wordt de beroemde zin I'll have what she's having uitgesproken door Sydney Sweeney nadat hij Sally haar kalkoensandwich heeft zien verbeteren met Hellmann's mayonaise.
Totino’s
Totino's heeft zijn Super Bowl-debuut gemaakt met een humoristische reclame van Dentsu Creative, met in de hoofdrollen komieken Tim Robinson en Sam Richardson. De spot introduceert een buitenaards personage genaamd Chazmo, die op komische wijze met de acteurs communiceert over de beroemde pizzahapjes van het merk. De campagne versterkt het imago van Totino's als een onmisbare snack voor op de wedstrijddag en markeert de terugkeer van General Mills naar de Super Bowl na meer dan tien jaar afwezigheid.
Zoals we al eerder zagen, zijn deze laatste twee advertenties van Caviar en maken ze deel uit van een serie van vier spots die het bureau heeft geproduceerd voor de Super Bowl van 2025.
BEN EN CASEY AFFLECK DOEN MEE MET JEREMY STRONG VOOR DUNKIN'
Dunkin' heeft zijn Super Bowl avontuur voortgezet met een nieuwe reclame met Ben Affleck, Casey Affleck en Jeremy Strong (Succession). In de reclame legt Casey uit dat Strong, een fan van de acteermethode, wordt ondergedompeld in een bad van koffiebonen om zijn rol te belichamen. De spot, geproduceerd door Artists Equity (Ben Affleck en Matt Damon), werd uitgezonden tijdens het eerste reclameblok van de wedstrijd. De reclame is ook uitgebracht als teaser en als langere versie (DunKings 2: The Movie).
UBER EATS: MATTHEW MCCONAUGHEY ONTDEKT EEN VOEDSELCOMPLOT
Uber Eats en Special US hebben de hulp ingeroepen van Matthew McConaughey, een enorme American football-fan, voor een reclame waarin hij een tot nu toe onbekende samenzwering probeert te bewijzen, een samenzwering die de geschiedenis van football daadwerkelijk koppelt aan eten. De Super Bowl is meer een gelegenheid om een super bowl te bestellen (om nog maar te zwijgen van een avondmaal...). In dit maffe onderzoek ontmoet hij Kevin Bacon, Sean Evans en zelfs Bill Belichick, voordat hij zichzelf transformeert in verschillende NFL-legendes, waaronder Mike Ditka. De spot eindigt met een geheime ontmoeting met Martha Stewart, Charli XCX en Greta Gerwig.
POST MALONE EN SHANE GILLIS BRENGEN HET FEEST NAAR BUD LIGHT
Bud Light riep, in samenwerking met agency Anomaly, Post Malone en Shane Gillis op om de “grote mannen van de doodlopende straat” te belichamen en barbecues op te vrolijken door blikjes bier uit te delen met een bladblazer. De verrassing van de spot? Een verschijning van Peyton Manning, in denim shorts en een fanny pack. De reclame verwijst naar oprechte vriendschap en het gemeenschapsgevoel in de buurt. Bovendien is de keuze van de cast nogal geslaagd, waardoor we de indruk krijgen dat deze beroemdheden inderdaad Best Buds zouden zijn.
PRINGLES SPEELT MET SNORREN
Pringles heeft een cast met snorren voor zijn komische spot, met Nick Offerman, Adam Brody, James Harden en zelfs coach Andy Reid. In de absurd grappige reclame blaast Brody in een blikje Pringles, wat een golf van instant snorren veroorzaakt. De spot is gemaakt door het bureau FCB New York.
LITTLE CAESARS DOET WENKBRAUWEN FRONSEN
Voor Little Caesars is de onweerstaanbare smaak van de nieuwe Bacon & Cheese Crazy Puffs zo verrassend dat het de iconische wenkbrauwen van Eugene Levy letterlijk doet vliegen. In een familietwist vangt Sarah Levy, zijn dochter en Schitt's Creek-actrice, een van de wenkbrauwen in de lucht, waardoor de scène een bewust en humoristisch tintje krijgt.
Volgens Greg Hamilton, CMO van Little Caesars, illustreert de campagne, geproduceerd door bureau McKinney, de wens van het merk om gedurfde smaken te combineren met gedenkwaardige ervaringen, waardoor het gezinsvriendelijke imago wordt versterkt.
Toeval of niet, de overeenkomsten tussen de creatieve concepten achter de advertenties van Pringles en Little Caesar worden opgemerkt door internetgebruikers en de adverteerders zelf maken gebruik van de mogelijkheid om in gesprek te gaan met hun respectievelijke gemeenschappen.
what a hair-raising coincidence… should we make it official? 👀 pic.twitter.com/eqWQuKXbMg
— Little Caesars Pizza (@littlecaesars) February 10, 2025
ELI MANNING VERSLAAT BROER PEYTON IN FANDUEL'S “KICK OF DESTINY
Terug naar American football: FanDuel organiseerde een wedstrijd tussen de gebroeders Manning en het was Eli die Peyton versloeg in dit penalty duel. Zou dit succes zijn recente uitsluiting uit de NFL Hall of Fame kunnen goedmaken? In ieder geval zullen de gokkers die op hem wedden 10 miljoen dollar aan FanDuel bonussen krijgen. Voor Fanduel is deze advertentie de derde editie van de Kick of Destiny voor de Super Bowl. Wieden+Kennedy assisteerde de adverteerder bij de creatieve ontwikkeling.
LIQUID DEATH VERZACHT ZIJN TOON, MAAR BEHOUDT ZIJN SUBVERSIEVE HUMOR
Voor zijn eerste nationale Super Bowl-reclame heeft Liquid Death zijn gebruikelijke provocaties ingeruild voor een eigen parodie op een bierreclame. De spot toont piloten, buschauffeurs en chirurgen die drinken wat alcohol lijkt te zijn... maar water uit blik of ijsthee blijkt te zijn. Het is een subtiele knipoog naar de klassieke reclamecultuur, terwijl het binnen de strikte regels van de NFL en Fox blijft.
NIKE VIERT VROUWELIJKE ATLETEN MET "SO WIN"
Nike markeerde haar terugkeer naar de Super Bowl na een afwezigheid van 27 jaar met een krachtige spot waarin vrouwelijke atleten en de uitdagingen waar ze voor staan worden gevierd. In de reclame, ingesproken door Doechii en geregisseerd door Kim Gehrig, zijn sportvrouwen te zien zoals Sabrina Ionescu, Sha'Carri Richardson en A'ja Wilson, die benadrukken dat ze “niet kunnen winnen”... voordat ze worden aangespoord om toch te winnen. De reclame is geproduceerd door het bureau Wieden+Kennedy, dat het zeker druk heeft deze Super Bowl!
TUBI DUIKT IN HET BIZARRE MET “COWBOYHOOFD
Na het succes in 2023 met reuzenkonijnen, heeft Tubi opnieuw toegeslagen met een surrealistische reclame. Het verhaal volgt een kind dat wordt geboren met een cowboyhoofd... totdat westerns uit de mode raken. De spot, bedacht door Mischief @ No Fixed Address, speelt in op het individualisme van de kijkers en viert unieke smaken in streaming.
In ieder geval heeft deze spot kijkers en Tubi-gebruikers niet onverschillig gelaten.
sorry I just saw the worst tubi ad on YouTube?!??! This man’s head skin was in the shape of a cowboy hat…. My face/skin/ears have not stopped itching since seeing this but I can’t stop looking.
*a google search indicated that this was a Super Bowl ad?!*
“Fleshy Cowboy Head” pic.twitter.com/zOLSZxNdgw
— ✿ DICK WOLF ✿ (@besafeluvu) February 11, 2025
I thought Tubi was free, where all this money coming from for a Super Bowl ad that reportedly costs $8 million??? pic.twitter.com/dNzaWau4qI
— La Kwah 🦅 (@iamTony3) February 10, 2025
Zoals elk jaar hebben de reclames die tijdens de Super Bowl worden uitgezonden zeker geen gebrek aan cameo's van beroemdheden. Voor de editie van dit jaar bevatten ze ook een bepaalde hoeveelheid humor en surrealisme. Sommige adverteerders lijken ook te hebben gekozen voor de weirdvertising-strategie, advertenties die memorabel zijn door hun eigenaardigheid en nichereferenties, hypergefocust op memes en internetcultuur, wat steeds gebruikelijker wordt (vooral in de Verenigde Staten).
Om meer te weten te komen over de advertenties van de Super Bowl 2025 en weirdvertising, neemt Ashley Rutstein (@stuffaboutadvertising), creative sirector, freelance copywriter en content creator gespecialiseerd in reclame, een kijkje naar al deze advertenties voor de Super Bowl, een sporttraditie en reclame-evenement waar veel Amerikanen naar uitkijken.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]