Supermachine betrapt mensen op eterdaad tijdens Week van de Friet
Voor het zevende jaar op rij slaan Supermachine, Walkie Talkie en VLAM de handen in elkaar voor Week van de Friet. Na het zien en horen van de frietjes in voorgaande jaren, staat dit jaar de onweerstaanbare geur centraal, die Week van de Friet op een geheel nieuwe manier tot leven brengt. Want uit kwantitatief onderzoek van VLAM blijkt dat 61% van de Vlamingen al verkocht is zodra ze aan frietjes denken of die heerlijke geur opsnuiven.
Bij thuiskomst na een lange reis, op vrijdagavond om het weekend goed te starten of juist op zondag om het goed af te sluiten... Waarschijnlijk herken je het wel. De Vlaming is trotser dan ooit op zijn frietcultuur; voor velen is een bezoekje aan de frituur een wekelijks ritueel.
Het frituurbezoek staat op het hoogste niveau in 20 jaar en werd nooit eerder zo sterk als traditie ervaren als nu. Deze diepgewortelde traditie zet VLAM extra in de kijker tijdens de 24e editie van Week van de Friet, die plaatsvindt van 8 tot 15 november. Door een hele week lang de frietjes van de frituur in de spotlight te zetten, wil VLAM ons Vlaams cultureel erfgoed extra in de verf zetten.
Net zoals de vorige jaren vertrouwt VLAM op Supermachine voor het concept en de productie van de campagne, eentje dat dit jaar je reukorgaan prikkelt. Walkie Talkie zorgt voor de PR-uitrol.
De campagne komt de komende week op verschillende manieren tot leven. In samenwerking met Sonhouse worden Vlamingen in de radiospots ‘op eterdaad betrapt’ tijdens hun onweerstaanbare frietmomenten. Ondertussen prikkelen ondersteunende social media-advertenties - die je bijna letterlijk kunt ruiken - en een smaakvolle influencercampagne de goesting voor een bezoekje aan de frituur nog verder.
Dus wees niet verbaasd als je plotseling trek krijgt, want de geur van verse frietjes zal de komende week werkelijk overal zijn. Helemaal klaar om die honger te stillen? Maak deze week een uitzondering op je tradities want deze week eten we een hele week lang frietjes van de frituur. Smakelijk!
CREDITS:
Agency: Supermachine
Brand: VLAM
Client: Wim Vanaevermate, Katrien De Nul, Kris Michiels
Creative & Managing Director: Charlotte Van Hoecke
Design Director: Dennis Hellebaut
Art Director: Maïté De Laruelle
Accounts: Jarno Verschelden, Liza Van de Vijver
PR agency: Walkie Talkie
Radio production: Sonhouse
Producer: Dietmar Vanden Wyngaert
Voice Actor: Ini Massez
Voice-over: Anneke De Keersmaeker