TBWA en Play Sports brengen ongeziene genialiteit

Er zijn van die sportmomenten die echt iedereen heeft gezien. Live op tv, in nabesprekingen of in één van de talloze filmpjes die kort erna op internet circuleren. Maar er zijn ook momenten van genialiteit die maar door heel weinig mensen gezien zijn en die niemand ooit nog zal zien, omdat ze simpelweg nooit op beeld zijn vastgelegd. Het zijn die momenten die centraal staan in de nieuwe campagne van PlaySports en TBWA: ‘Ongeziene genialiteit’.
De campagne wordt gelanceerd met misschien wel het meest legendarische voorbeeld van ongeziene genialiteit in de Belgische voebalgeschiedenis: de omhaal van Rik Coppens tegen Santos, de ploeg van Pelé, op het Kiel in 1960. Een goal die enkel werd gezien door wie toen in het stadion was, maar tot op vandaag nog altijd wordt doorverteld door de ene generatie Beerschot fans aan de volgende. En het zijn die Beerschot fans zelf die elk detail van die goal prachtig beschrijven in een meeslepende spot. In een tweede film wordt het verhaal verteld van één van de strafste races die Max Verstappen ooit reed. Niet in de Formule 1, maar tijdens het Europees kampioenschap op het kartingcircuit van Genk, toen hij 15 was. Ook in radio is er een ode aan ongeziene geniale momenten. Fan en familievriend Omer Thomas vertelt vol verwondering over een goal van de 10-jarige Dennis Praet en Sven Nys deelt het moment waarop zijn zoon Thibau Nys Belgisch Kampioen werd bij de eerstejaarsnieuwelingen.
En tot slot kan er nog meer ongeziene genialiteit van o.a. Kevin De Bruyne worden ontdekt in online video’s en print. Elke spot wordt afgesloten met de lijn: ‘Genialiteit is te mooi om te missen.’ En dat hoeft ook niet meer, want bij Play Sports kan je elk geniaal moment live beleven in het grootste sportaanbod van Vlaanderen. De spot over Rik Coppens ging in première tijdens de rust van Engeland - België. De rest van de campagne is nu te zien op tv, radio, online en in print.
Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client: Telenet; Anûk Van der Steen, Jorgen Vranken, Sam Torfs
Campaign title: Ongeziene Genialiteit
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Thomas De Vreese, Dieter Van Hoof
Account Team: Thijs Muësen, Hans Michiels, Max Fauconnier, Jasper Govaerts
Strategy: Kristof Janssens
Traffic: Laurie Herbots
Production company: AKA De Mensen
Director: Sydney Van Wichelen
Producer: Kristof Poot
Senior redacteur: Bram Vandendriessche
Post-production: MAKE TBWA
Producer: Lauranne Van Der Heyden
Motion Graphics: Xavier Pouleur
Sound: Jan Pollet
Media agency: PHD
Strategic Director: David Driesmans
Digital Media Planner: Axelle Ballieu
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]