Ten Huize Van... Selfslagh & Wachters

News

Wachters SelfslaghEen moderne villa in Keerbergen – maar met de lelijkste voordeur van de wereld, dixit de vrouw des huizes. Hier woont Greet Wachters, die deze zomer Creative Belgium inruilde voor een voltijdse job aan de Thomas More Hogeschool, met man en kind. Zoon Camu duikt tijdens het interview geregeld op, vooral om op de recorder te bekijken hoe lang het interview al duurt, en om te laten zien hoe hij eigenlijk niet heeft gedoucht na zijn voetbaltraining, maar neemt voor de rest geen deel aan het interview. De man des huizes, Stef Selfslagh, doet dat natuurlijk wel. Greet Wachters begon haar carrière bij BMC, een klein bureau in Schelle – de plek waar ze vandaan komt – om vervolgens via Concept+ en TBWA bij DuvalGuillaume te belanden, waar ze opklom tot account director. Toen ze 40 werd, wou ze haar horizon verruimen. Ze reisde, deed wat freelancewerk en werd dan door Jens Mortier gevraagd om de toenmalige Creative Club of Belgium te leiden. “Dat wilde ik graag in duo doen en dus heb ik Isabel Van den Broeck gevraagd om samen het nieuwe CCB-verhaal te schrijven,” zegt ze. Vorig jaar aanvaardde ze een deeltijdse job aan Thomas More. Dat beviel haar zeer en vanaf dit academiejaar werkt ze daar voltijds. Leuvenaar Stef Selfslagh maakte een andere beweging: hij begon als copywriter bij Gatsby Advertising en LDV en maakte vervolgens sier als creative director bij DuvalGuillaume Antwerp en Boondoggle.

Meer lezen? Dat doet u in het nieuwste nummer van PUB. In dat nummer gaan we ook in op het fenomeen ‘social TV’ en vervolgens op een onderwerp dat daar nauw mee verbonden is: targeted (of addressable) advertising. En we blikken terug op de geslaagde lancering van BAM.

Voorts gaat PUB de politieke toer op. Dat wil zeggen: we weten (net als u, uiteraard) dat er in 2018 én 2019 verkiezingen komen. De komende nummers gaan we daar uitvoerig op in. We geven alvast de aftrap met een interview met politicologen Nicolas Baygert en Stefaan Fiers. Hoe verliep de vorige campagne? En verkoop je een partij zoals een merk?

PUB ging op bezoek bij het bureau Stratégie, in het wondermooie Hermée. En nog: Bart De Waele en Luc Eeckhout antwoorden op de vraag of robotisering jobs in de communicatiesector verloren doet gaan. We trokken naar 'mediacity' Gent. Hoe pas je social media in in je marketingstrategie? Nico Tempelaere zet ons op weg met een stappenplan in het net verschenen ‘Social Media Smaakmakers’. Een handige gids met oog voor de praktijk. Er zijn de new kids in town, en columns en bijdragen van onder meer Sebastien Van Reet(Flexus), Nicolas Lambert (Fairtrade Belgium), Niklas Andries (Panamagroup) en Thierry Van Durme (Sonicville). En of Kim Jong-Un een idool is van Joe La Pompe weten we niet, maar wij zijn alvast fan van de advertenties die Joe terugvond over de Noord-Koreaanse ‘rocket man’.