The House of Marketing, Upthrust, Grava en Dignify lanceren Customer Collective

Communication / News

Na de lancering van het digitaal acceleratiebureau Upthrust drie jaar geleden, en de acquisitie van Grava in november 2020, verwelkomt The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management, nu een nieuwe partner. Met Dignify haalt het marketing technologie experten in huis en breidt het zijn services verder uit. Samen lanceren ze ‘Customer Collective’, een gloednieuw ecosysteem. Hiermee bundelen de entiteiten hun expertise en bieden ze klanten een totaalpakket van klantenstrategie, digitale versnelling en expertise in implementatie van marketingtechnologie.

Groeibedrijven zijn vandaag heel goed in het samenbrengen van de juiste skills rond klantenstrategie, digitale acceleratie en technologie implementaties. Cruciaal hierbij is om steeds te vertrekken vanuit de klant, en dus ‘customer focused’ te zijn. De naam van het ecosysteem spreekt dan ook voor zich. De verschillende entiteiten van Customer Collective voegen hun expertises samen om zo een klantgerichte transformatie aan te bieden. “Als bedrijf is het belangrijk om steeds relevant te zijn voor de klant, met de juiste boodschap op het juiste moment en via het kanaal dat de klant verkiest. Marketing technologie speelt een cruciale rol om marketeers te ondersteunen om dit efficiënt te kunnen doen,”  luidt het bij Grégory Delens, managing partner Expansions bij The House of Marketing en Upthrust.

Met een team van 15 experten brengt Dignify heel wat ervaring in de groep op het lak van technische implementatie van marketing automation technologie. Marco Piombo, managing director bij Dignify: “Het ecosysteem van marketing technologieën evolueert aan een razendsnel tempo. Zowel voor B2C als B2B bedrijven zijn er talloze tools ter beschikking om de customer journey op grote schaal te personaliseren. Het gaat tegenwoordig om veel meer dan een eenmalige technische implementatie: denk aan de selectie van de juiste tools, de creatie van een breed draagvlak binnen de organisatie en de uitvoering van een duidelijke implementatiestrategie in functie van de noden van de (eind)klant. Laat dat nu net de specialiteiten van ons team zijn.”

Customer Collective combineert drie essentiële pijlers voor een geslaagde klantgerichte transformatie: klantstrategie (de expertise van The House of Marketing), digitale versnelling (de specialiteit van Upthrust en Grava) en de implementatie van marketing technologie (de expertise van Dignify). De missie van Customer Collective: deze drie essentiële en complementaire expertises bundelen om zo een nieuw commercieel verhaal te brengen, eentje met een ijzeren focus op impact en return on investment.

COMPLEMENTAIRE AANPAK

Het collectief wil zich onderscheiden door per project consultants uit verschillende expertisevelden samen te brengen. Lies Taerwe, Managing Director bij The House of Marketing: "Met Customer Collective vertrekken we vanuit de noden van de eindconsument. Op basis daarvan stellen we een team samen dat deze uitdagingen kan beantwoorden. Wij maken dus de omgekeerde redenering. Strategie maakt hierbij het onderscheid, digitale acceleratie en marketing technologie zorgen voor succes.” Deze way-of-working staat in schril contrast met het archaïsche silo-denken dat bij vele bedrijven overheerst en een klantgerichte transformatie vaak in de weg staat, zo luidt het.

Hoewel de meerwaarde van dit nieuwe collectief niet te onderschatten valt, is het eveneens een bewuste en cruciale keuze van Customer Collective om de verschillende entiteiten naast elkaar te laten bestaan. Met elk hun specifiek DNA, expertise, opleidingen en cultuur zorgen ze voor innovatieve inzichten én trekken ze toptalent aan.

SUCCESVOL TOPTALENT AANTREKKEN

Het succes van dit ecosysteem bestaat niet alleen uit de combinatie van verschillende expertises, maar ook uit de samenstelling van een winnend team. Dennis De Cat, managing partner bij Upthrust besluit: “Toptalent trekt toptalent aan. Voor ons is het een zeer bewuste keuze om de afzonderlijke bedrijven te behouden. Zo kunnen getalenteerde werknemers zich binnen hun eigen expertise verder ontwikkelen en behouden we de cultuur van elke entiteit. De groei van onze experten stimuleren we door gefocuste ondersteuning en opleidingen. We zien dat er net magie ontstaat wanneer we complementaire toppers samenbrengen in één team.”