De Duitse taal moet gepromoot worden in Vlaanderen, dat vinden ze bij Goethe Institut. Na een pitch riep het instituut daarvoor de hulp in van The Other Agency.
Het Duits moet, wanneer middelbare scholieren hun keuzevak kiezen, vaak onderdoen voor het exotische Spaans, dat meteen doet denken aan vakantie, zon en sangria’s. Het bier en de braadworsten die stereotiep gezien aan de Duitse taal vasthangen blijken minder populair.
Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Het doel van de campagne was om leerlingen voor Duits te laten kiezen en om onderwijzers extra te enthousiasmeren om Duitse les te geven. The Other Agency kwam met een creatieve insteek die vooral grappig en niet al te serieus moest zijn: “Eins, zwei, Polizei - het enige Duits dat echt élke Vlaming kent.”
Met een digitale campagne werden leerlingen en leerkrachten bereikt met het campagnemateriaal. Ook werden er naast social media advertising ook een whitepaper en een landingspagina opgezet, waarop alle activiteiten van het Goethe-Institut gepromoot werden. In 2022 zullen er nog vervolgcampagnes lopen.
Credits
Klant: Goethe Institut
Agency: The Other Agency
Account Manager: Hanne Goossens
Strategie: Pieter Aertgeerts
Art Director: Justine Kerr
Digital Manager: Laura Aerts
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]