Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren bouwen de brug tussen business en creativiteit

Media / News

Wie al eens een grafisch ontwerper of creatief team heeft gebrieft over een design, heeft het vast al meegemaakt: je vraagt om een minimalistisch logo te ontwerpen en je krijgt enkel een woord met een streep eronder terug. Jij had er wel iets meer van verwacht! De grafisch ontwerper begrijpt alleen niet wat er mis mee is, het logo is toch mooi vormgegeven?

Een ander voorbeeld: je hebt als designer de vectorfile (een schaalbare grafische voorstelling opgebouwd uit eenvoudige meetkundige figuren) van het bedrijfslogo nodig. Je moet een affiche maken voor een klant en het logo moet groot in beeld. Je krijgt echter een hele lading bestanden toegestuurd, behalve de gevraagde vectorfile. Frustratie!

Communiceren over grafisch ontwerp en het creëren van een sterk merk is niet zo gemakkelijk als het lijkt, zowel langs de businesskant als voor de creatief ontwerper. Auteurs Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren gingen samen op zoek naar een gemeenschappelijke taal om bruggen tussen de twee te bouwen en om ruis te voorkomen. Vanuit hun eigen kennis en expertise geven ze in Brand design & graphic identity interessante inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers en leer je merken en visuele communicatie beter begrijpen. Het boek biedt daarnaast ook uitgebreide cases en tips om samen tot krachtige branding te komen.

Thomas Van Ryckeghem is docent grafisch ontwerp, multimedia en marketing aan de hogeschool UCLL. Hij is ook coördinator van Studio 8, het pop-upreclamebureau van UCLL. Tim Vandervaeren freelancet als grafisch ontwerper en geeft les aan UCLL en Odisee Brussel.

Vanaf nu in de boekhandel verkrijgbaar en via pelckmans.be.