Transfer viert Universal Childrens Day

20 november is Universal Childrens Day. Kids are the future! Het is daarom cruciaal hen te benaderen via de juiste platformen met de juiste boodschap. Hoe pakken adverteerders dit aan? Welke regels gelden er en wat houdt deze generatie bezig? Eerder dit najaar organiseerde Transfer - dat zijn twaalfde verjaardag viert - de Kids Day, om op deze prangende vragen een antwoord te bieden. Het evenement onthulde een diepgaand onderzoek in samenwerking met Human8 over Gen-Alpha, de opkomende generatie die onze toekomst zal bepalen. Het is van belang om in dialoog te gaan met de kids-doelgroep en hen op de juiste manier te benaderen als adverteerder.
Een van de opmerkelijke bevindingen van de studie was de groeiende interesse van Generatie Alfa in ondernemerschap, waarbij 44% van de 4- tot 14-jarigen al sterke interesse toont in het starten van hun eigen bedrijf. Onder de groep 12-14-jarigen groeit dat zelfs tot 57%. Deze ondernemersmentaliteit onderscheidt hen van eerdere generaties. Opvallend is dat bij 8- tot 11-jarigen YouTuber of influencer als nummer 1 droomjob opduikt. Er is echter wel nog een gender gap, met hogere interesse bij jongens, wanneer het gaat over programmeren en A.I, wetenschap in het algemeen maar ook professioneel sporten. De studie benadrukte ook het belang van digitale media in hun leven waarbij 9 op 10 Gen Alpha zich identificeert als gamer generatie en YouTube bij alle leeftijden tussen 4 en 14 op de absolute nummer 1 plek staat qua wekelijks gebruik. YouTube (38%) is dan ook de op één na grootste inspiratiebron om nieuwe producten en merken te leren kennen – net na hun directe vrienden (52%). Meer dan de helft van de ouders vindt trouwens dat schermen een essentieel onderdeel vormen van het opvoeden van kinderen. Ze leren er volgens hen nieuwe skills door (60%), doen kennis op (55%) en leren samenwerken (48%) en communiceren (46%).
De studie kwam er niet zomaar: Transfer positioneert zich als partner voor adverteerders van kindermerken in de Belgische reclamemarkt. Als onderdeel van The Walt Disney Company heeft de regie Disney Channel en Disney Junior in haar portfolio. In combinatie met Cartoon Network, Nickelodeon, Nick Junior en Studio100 TV positioneert The House of Thematics zich als nationale marktleider op de kidsmarkt.
Photo by Robert Collins on Unsplash
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]