Tweede Cannes Lions Grand Prix voor BBDO Belgium en Decathlon

Cannes Lions / News

Fantastisch nieuws vanuit Cannes. Hier wordt geschiedenis geschreven! Cannes Lions trakteert BBDO Belgium op een tweede Grand Prix voor de campagne The Breakaway, gerealiseerd voor Decathlon i.s.m. onder meer Fledge en Red Eagle Productions. BBDO haalde deze tweede Grand Prix in de categorie PR.

Daarnaast krijgt deze campagne ook een Bronze Lion in de categorie Media.

Eerder haalde deze campagne al een Bronze Lion in de categorie Entertainment for Sport én een Grand Prix in de categorie Creative Strategy.

Blijf hier dagelijks op de hoogte van updates over Cannes Lions 2022.

Om alle (of dat hopen we toch) avonturen van onze PUB-redacteurs ter plaatse volgen, ga naar Twitter en Instagram.

Op 31 maart 2021 lanceerden Decathlon en BBDO ‘The Breakaway’ in de gevangenis van Oudenaarde: het eerste Belgisch eCycling-team van zes gedetineerden die samen trainen via het virtueel fietsplatform Zwift. Het initiatief past binnen de visie van Decathlon om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarnaast wil Decathlon aantonen dat sport de ideale manier is om, zelfs virtueel, gedetineerden te helpen bij hun rehabilitatie. The Breakaway ontstond in samenwerking met De Rode Antraciet, een vzw die zich inzet voor sport en cultuur in het gevangeniswezen, Cellmade vzw, de gevangenis van Oudenaarde en de FOD Justitie.

Credits

Client: Decathlon

Contacts: Thomas Lejeune Debarre, Julie Nevejan, Michael D’hooge

Agency: BBDO

Creative Director: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck, Jan Dejonghe

Associate Creative Director: Frederik Clarysse

Creative: Frederik Clarysse, Tom Jacobs

CCO: Eva De Gendt

Accounts: Bram De Vidts, Evelyn Savels

Strategy & Media: Kim Leunen

Design: Wim Esteban De Dobbeleer, Elena Haniotakis, Jorrit Michiels

FR copy: Vincent Abrams

NL copy: Frederik Clarysse, Debby De Ridder

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove

Agency Producer: Loes Fierens

Editor: Anton Ceuppens

PR: Walkie Talkie

Partners: Gevangenis Oudenaarde, Rode Antraciet, Cellmade, FOD Justitie

Partner contacts: Heather Loontjens, Pieter Van Caeneghem, Kathleen Van De Vijver

Digital team

Digital Project Director: Wouter Has

Digital Project Manager: Quentin Donckerwolcke

Front-End Developer: Jerome De Boysere

Digital Development Director: Jonathan Pardon

Social & Technology expert: Matthias Andriessen

Production company film: Fledge & BBDO productions 

Creative Partner: Diederik Jeangout

Executive Producer: Roeland Jeangout

Line Producer: Francis Bosschem

Director: Sidney Van Wichelen

DOP & grading.: Virgil Leclercq

1st A.C.: Patrick Nishimwe

Gaffer: Theo Fernandez

Grip: Tim Roels

Sound Engineers on set: Mathias Van Gasse & Piet Van Steelandt

Sound studio: Klankwerk

Sound engineer: Thomas Houthave