Fantastisch nieuws vanuit Cannes. Hier wordt geschiedenis geschreven! Cannes Lions trakteert BBDO Belgium op een tweede Grand Prix voor de campagne The Breakaway, gerealiseerd voor Decathlon i.s.m. onder meer Fledge en Red Eagle Productions. BBDO haalde deze tweede Grand Prix in de categorie PR.
Daarnaast krijgt deze campagne ook een Bronze Lion in de categorie Media.
Eerder haalde deze campagne al een Bronze Lion in de categorie Entertainment for Sport én een Grand Prix in de categorie Creative Strategy.
Blijf hier dagelijks op de hoogte van updates over Cannes Lions 2022.
Om alle (of dat hopen we toch) avonturen van onze PUB-redacteurs ter plaatse volgen, ga naar Twitter en Instagram.
Op 31 maart 2021 lanceerden Decathlon en BBDO ‘The Breakaway’ in de gevangenis van Oudenaarde: het eerste Belgisch eCycling-team van zes gedetineerden die samen trainen via het virtueel fietsplatform Zwift. Het initiatief past binnen de visie van Decathlon om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarnaast wil Decathlon aantonen dat sport de ideale manier is om, zelfs virtueel, gedetineerden te helpen bij hun rehabilitatie. The Breakaway ontstond in samenwerking met De Rode Antraciet, een vzw die zich inzet voor sport en cultuur in het gevangeniswezen, Cellmade vzw, de gevangenis van Oudenaarde en de FOD Justitie.
Credits
Client: Decathlon
Contacts: Thomas Lejeune Debarre, Julie Nevejan, Michael D’hooge
Agency: BBDO
Creative Director: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck, Jan Dejonghe
Associate Creative Director: Frederik Clarysse
Creative: Frederik Clarysse, Tom Jacobs
CCO: Eva De Gendt
Accounts: Bram De Vidts, Evelyn Savels
Strategy & Media: Kim Leunen
Design: Wim Esteban De Dobbeleer, Elena Haniotakis, Jorrit Michiels
FR copy: Vincent Abrams
NL copy: Frederik Clarysse, Debby De Ridder
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
Agency Producer: Loes Fierens
Editor: Anton Ceuppens
PR: Walkie Talkie
Partners: Gevangenis Oudenaarde, Rode Antraciet, Cellmade, FOD Justitie
Partner contacts: Heather Loontjens, Pieter Van Caeneghem, Kathleen Van De Vijver
Digital team
Digital Project Director: Wouter Has
Digital Project Manager: Quentin Donckerwolcke
Front-End Developer: Jerome De Boysere
Digital Development Director: Jonathan Pardon
Social & Technology expert: Matthias Andriessen
Production company film: Fledge & BBDO productions
Creative Partner: Diederik Jeangout
Executive Producer: Roeland Jeangout
Line Producer: Francis Bosschem
Director: Sidney Van Wichelen
DOP & grading.: Virgil Leclercq
1st A.C.: Patrick Nishimwe
Gaffer: Theo Fernandez
Grip: Tim Roels
Sound Engineers on set: Mathias Van Gasse & Piet Van Steelandt
Sound studio: Klankwerk
Sound engineer: Thomas Houthave
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]