Tweede editie JEZ! brengt recordbedrag op

4schools / Media / News

In de week van 25 maart werd de tweede fundraisingactie van jongerenbeweging JEZ! afgesloten tijdens De Grote JEZ!-Actieweek. Samen met heel Vlaanderen en met de steun van VTM, Qmusic, HLN en Belfius haalde JEZ! 3.824.601 euro op voor zo’n 200 organisaties in Vlaanderen en Brussel die zich inzetten voor jongeren. Met als apotheose: een feest dat vijf dagen duurde. 

“We zijn bijzonder fier dat we ook dit jaar mee de schouders hebben kunnen zetten onder JEZ!, want jongeren zijn de toekomst en al die jonge talenten verdienen alle kansen. Deze 200 organisaties maken echt het verschil voor de jeugd en dus hebben we ook bij Belfius alles op alles gezet opdat jongeren hun dromen zouden kunnen waarmaken,” zegt Julie Uytterhaegen, director people, brand & communications bij Belfius. Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen zich de voorbije maanden heeft geëngageerd voor JEZ!. Het enthousiasme waarmee in de kantoren zoveel mogelijk JEZ!-sokken werden verkocht, medewerkers die tijdens De Grote JEZ!-Actieweek kwamen helpen: fantastisch! Ik kijk al uit naar volgend jaar.

“De Grote JEZ!-Actieweek heeft duidelijk niemand onberoerd gelaten. Ik ben trots op het feit dat Qmusic, VTM en HLN een verschil kunnen maken in het leven van duizenden jongeren en de werking van 200 jongerenorganisaties fundamenteel kunnen ondersteunen,” zegt Dirk Lodewyckx, algemeen directeur TV, streaming en radio bij DPG Media. Het is knap om te zien hoe iedereen voor JEZ! op de barricades is gaan staan, gaande van de Q-dj’s, tot de VTM gezichten tot de redacteurs van HLN en Joepie en de vele collega's van DPG Media die zich achter de schermen massaal hebben ingezet voor het goede doel.”