UCLL, hogeschool van de Moving Minds, movet naar Hotel Hungaria

4schools / Crea / News

Eeeeeeeeuh. Dat is vaak het enige dat scholieren kunnen uitbrengen als je hen vraagt naar wat ze later willen studeren. Voortaan helpt Hotel Hungaria jongeren bij het maken van de geknipte studiekeuze, én een move naar UCLL, de hogeschool van de Moving Minds.

Na een pitch koos hogeschool UCLL voor Hotel Hungaria als creatieve communicatiepartner. Het Media- en Marketinghuis zet voortaan mee z’n schouders onder de missie van één van de grootste, Vlaamse hogescholen: Moving Minds opleiden. Maar eerst is er die grote stap naar een hogere studie. En die is verdomd moeilijk. Met een lawine aan folders, social posts en mails laat elk instituut het beste van zichzelf zien. “De meeste hogescholen praten over zichzelf, maar ze praten niet over de zaken waar jongeren mee bezig zijn. Dat wilden we omdenken. We weten dat jongeren studiekeuzestress hebben. In plaats van die extra te voeden, willen wij die stress net wegnemen”, zegt Bout Holtof, Creatief Directeur bij Hotel Hungaria.

 

Veel jongeren worstelen met het maken van de juiste studiekeuze. Dat zorgt voor twijfel en stress. Terwijl studeren, en bezig zijn met de toekomst, net iets leuks zou moeten zijn. “Aan de andere kant zijn er veel dingen waar jongeren níet aan twijfelen. Ze weten heel goed wat hen beweegt, en wat ze leuk vinden. Zo is een Instagram-feed vol #healthy content misschien wel een hint naar een studie Gezondheidszorg. Of is een gepassioneerde leider dé perfecte leraar. Door dat te benadrukken, willen we jongeren vertrouwen geven”, aldus Anton Roef, Account Director bij Hotel Hungaria.

De campagne: Move naar een studie die jou movet

De meeste jongeren hebben in hun prille leven al heel wat goede keuzes gemaakt, én die keuzes kunnen richting geven aan hun studiekeuze. Anders gezegd: ‘move naar een studie die jou movet’. Die campagnelijn, die spiegel houdt Hotel Hungaria jongeren - en bezorgde ouders - voor in campagnes op Instagram, YouTube, Facebook, WhatsApp, Tinder en TikTok.Met stukjes snackable content, een compleet nieuwe beeldtaal en fris taalgebruik duikt het Media- en Marketinghuis in de gevoelswereld van jongeren om deze geruststelling mee te geven: “Relax, UCLL helpt je ontdekken wat jou movet. Iets wat jou vandaag al beweegt en waar je anderen straks mee in beweging krijgt, iets dat je boeit of net boos maakt, iets waar je stuk om gaat en waar je de wereld straks een stukje beter mee kan maken, iets dat jou vandaag raakt en waarmee je later ook ergens raakt”.

Hotel Hungaria zal scholieren het hele academiejaar lang warm maken voor de Infodagen, Openlesdagen, de Online Studiekeuzemarkt en de individuele opleidingen van UCLL. “We hebben voor Hotel Hungaria gekozen omdat ze een grote passie tonen voor onderwijs en duidelijk de taal- en gevoelswereld van jongeren kennen. De nieuwe campagne toont ook die frisse, moderne aanpak en sluit goed aan bij waar UCLL voor staat met haar Moving Minds visie”, zegt Jan Withofs,Marketing & Communicatiedirecteur bij UCLL.

Credits
Klant: UCLL

Bureau: Hotel Hungaria

Creatief Directeur: Bout Holtof

Creatie: Bart Gielen, Elisabeth Pyck, Amber Pelgrims, Gelein van Kampen

Account team: Anton Roef, Eveline Vaes

Design: An Gielens

Motion Design: Sam Vermeylen, Samuel Vangerven

Digitale strategie: Floris Lefever, Simon Acquet

Meer informatie op maat van studenten en docenten van hogescholen en universiteiten? Schrijf u hier gratis in voor de newsletter PUB4Schools.