VIER schrijft geschiedenis op zondagavond


Media / News / Research

kandidatengroepsbeeld-p61xakHet nieuwe seizoen van De Mol op VIER kende zijn beste start ooit en was meteen het best bekeken programma van de hele avond. Met 1.039.537 kijkers en claimde het marktleiderschap met een aandeel van 48% op VVA 18-54. Ter vergelijking: vorig jaar startte De Mol met 875.157 kijkers (37.7% op VVA 18-54), in 2016 stemden 942.852 kijkers af op de start (45.3% op VVA 18-54). Zondagavond deed ook Café De Mol, dat een partnerschap aanging met Rodenbach, het uitstekend met 450.007 kijkers en een marktaandeel van 25.5% op VVA 18-54. Het programma kon sterk groeien ten opzichte van vorige week (toen: 228.612 kijkers en 15.6% op VVA 18-54). Intussen klokte De Drie Wijzen op één af op 969.936 kijkers en 20.2% marktaandeel op VVA 18-54. Boer zoekt Vrouw op VTM haalde 525.416 kijkers en 19.4% marktaandeel op VVA 18-54.
café de molSBS Belgium haalde in maart opnieuw een sterk gecombineerd marktaandeel van 19.9% op VVA 18-54 en kon groeien ten opzichte van maart 2017 (toen 19.3% op VVA 18-54). ZES klokte afgelopen maand af op een zeer sterk gemiddeld all day marktaandeel van 2.5% op VVA 18-54. De crime-marathon op zaterdag deed het in maart opnieuw uitstekend, en ook de topseries op donderdag vielen in de smaak.
VIJF is 2018 ijzersterk begonnen, en ook maart was - net zoals februari en januari - de beste maart ooit met een gemiddeld marktaandeel van 8.8% op vr 20-49. Temptation Island breekt haar eigen records. Het nieuwe seizoen is na negen afleveringen goed voor gemiddeld 714.309 kijkers en 49.4% marktaandeel op vr 20-49 en overstijgt zo alle voorgaande seizoenen in de geschiedenis van het programma. Nooit eerder haalde een programma op VIJF zulke sterke cijfers.