VML en Kia schakelen nog een versnelling hoger voor het Autosalon

Crea / News

Het Autosalon mag dan forfait geven dit jaar, bij Kia pakken ze groots uit. Naast de honderd procent elektrische EV9 lanceert het merk vijf speciale series. De meest speciale: de Kia Sportage Style Edition, een bijzondere uitgave van Kia’s populaire SUV. Die werd door VML Belgium (voorheen Wunderman Thompson Benelux) gecast als ster van een aparte saloncampagne om deze bijzondere wagens voor te stellen aan het publiek. ​

Speciale tijden vragen om speciale series 

Dit jaar krijgt de Kia Sportage een podiumplaats in een saloncampagne die alle speciale series van Kia in de verf zet, van de Kia EV6 Business en Business Plus over de Stonic Inspire tot de Niro EV Business en Business Plus.

Banners en social (video)posts tonen het design, het interieur en de uitrustingshighlights aan het publiek. Ook in de radiospot trad de Sportage Style Edition op als vlaggenschip van de speciale series van Kia: stuk voor stuk gelimiteerde en goed uitgeruste edities van Kia’s populairste modellen, met tijdelijk Kia’s saloncondities erbovenop

  • Credits
  • Client: Kia
  • Client contact: Joris Peeters, Sander Van de Wiele, Gaëlle Dehenain
  • Agency: VML Belgium ​ 
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle 
  • Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Copywriters: Tom de Block, Jérôme Van Den Broeck, Joeri Quinet
  • Strategy: Lise-Marie D’Hooghe
  • Account team: Conny Faymonville, Delphine Rondelez
  • Production: Evelyn Twadrous
  • Designers: Emilie Sodini
  • Developers: Bram Verdyck, Joran Schaefer, Lieven Eulaers
  • Motion Designers: Anne-Catherine d’Andlau, Karel Van Gucht, Andreas De Ridder, Mikael Naudet
  • Sound: Menno Van Riet
  • DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne