VML en Mutant domineren in London International Awards 2024

Awards / News

De winnaars van de London International Awards (LIA) van dit jaar zijn bekendgemaakt. Het creatief prijzenfestival werd in 198 opgericht door Barbara Levy en de awards bekronen uitmuntendheid in een reeks media bekronen, tonen het beste van de wereldwijde creatieve sector. Dit jaar viel vooral België op, met verschillende prijzen voor Belgische bureaus. Onder hen? VML en Mutant! 

De jury's kwamen van 29 september tot 7 oktober 2024 samen in Las Vegas om de inzendingen te beoordelen. Tijdens die periode werden de inzendingen beoordeeld door leaders uit de sector, wat een objectieve erkenning van de beste creaties garandeerde. 

De op 7 oktober aangekondigde resultaten omvatten de winnaars in verschillende categorieën, die de Belgische creatieve uitmuntendheid in de verf zetten. De “Of The Year Awards” van dit jaar worden ook onthuld op 7 november 2024 en belonen de meest opmerkelijke werken van het jaar in elke categorie. 

SILVER

Creative Strategy
Categorie: Public Service/Charity/NGO
Agency: VML Belgium, Antwerpen
Merk: Belgian Center for Missing and Sexually Exploited Children
Titel: "Call Glenn"

Creativity In PR
Categorie: Public and Political Affairs
Agency: VML Belgium, Antwerpen
Merk: Belgian Center for Missing and Sexually Exploited Children
Titel: "Call Glenn"

Design
Categorie: Brand/Corporate ID
Agency: Mutant, Antwerpen
Merk: Film Fest Gent
Titel: "Rebranding"

Bronze

Creativity In PR
Categorie: Public Service/Charity/NGO
Agency: VML Belgium, Antwerpen
Merk: Belgian Center for Missing and Sexually Exploited Children
Titel: "Call Glenn"

Direct
Categorie: Good & purpose 
Agency: VML Belgium, Antwerpen
Merk: Belgian Center for Missing and Sexually Exploited Children
Titel: "Call Glenn"

Healthy & wellness
Categorie: Public Service/Charity/NGO
Agency: VML Belgium, Antwerpen
Merk: Belgian Center for Missing and Sexually Exploited Children
Titel: "Call Glenn"

Music & Sound
Categorie: Original Music with Lyrics
Agency: Mutant, Antwerpen
Merk: Eastpak
Titel: "Built To Resist"

De senneiser Campagne door Jef Boes

Naast die successen viel de Sennheiser-campagne, gemaakt door de Belgische fotograaf en regisseur Jef Boes in samenwerking met Ogilvy Amsterdam en geproduceerd door ILA, op door zijn minimalistische en authentieke aanpak. De campagne met de titel One camera. One lens. Two actors”, werd gefotografeerd als een straatfotografiesessie, waarbij een evenwicht werd gevonden tussen vrijheid en creatieve controle. 

Het team reisde van Antwerpen naar Amsterdam en legde authentieke stedelijke momenten vast in een ongescripte stijl. Het resultaat is een campagne die zowel spontaan als doordacht is en die de toewijding van Sennheiser aan kwaliteit en creativiteit benadrukt.