VRT Creative lanceert De Warmste Week presentatoren met De Warmste Truien
Einde van het jaar, dat is De Warmste Week. En dat betekent bij VRT alle hens aan dek, ook bij VRT Creative. Zo lanceren ze alweer twee nieuwe campagnes: één om de sleutelhangertjes te promoten, en één om de presentatoren en ambassadeurs aan te kondigen. In beide gevallen staat de knuffelvlam - het symbool van De Warmste Week dit jaar - centraal.
De hele actie staat dit jaar in het teken van de strijd tegen eenzaamheid. Daarom werd het symbool van De Warmste Week - de vlam - door creatief bureau Mutant verdeeld in twee helften die elkaar lijken te knuffelen. Daarvan werden vervolgens sleutelhangers gemaakt, waarvan de opbrengst integraal naar de goede doelen van de Warmste Week gaat. Om die te promoten maakte VRT Creative een campagne: een tv-spot en een campagnebeeld. Net als de knuffelvlam werden de presentatoren in twee gesplitst en vormen ze samen een nieuw geheel.
In een tweede campagne werden de presentatoren en ambassadeurs voorgesteld. En speciaal daarvoor bedacht VRT Creative de Warmste Truien. Gezellige sweaters met op elke trui een halve vlam. Als de presentatoren dan naast elkaar staan, en elkaar eens goed vastpakken, maken ze de Knuffelvlam letterlijk compleet. Helemaal in lijn met de campagnespot van dit jaar werden de vlammen in vilt op de verschillende truien aangebracht. De reacties op sociale media zijn alvast heel erg positief. Zo vragen heel wat fans of die truien te koop zijn… Voorlopig nog niet, klinkt het fijntjes.
Zo’n sleutelhanger of pin kopen om het goede doel te steunen kan wel nog bij een KBC-kantoor, maar haast je want online is alles reeds uitverkocht.
Credits:
Client: VRT
Brand: De Warmste Week
Marketing: Elisabeth Roelandt, Astrid Hillen, Charlotte Vens, Karel Decorte
Agency: VRT Creative
CD: Lieven Van Overbeek
Account: Taraneh Atai Kachoui, Justine Bastijns
Creatives: Thomas Thysens, Olaf Meuleman, Johan Van Oeckel
Agency Producer: Marlies Neudt
Producers: Astrid Hillen, Charlotte Vens, Sofie Bergers
DOP: Dirk Van den Heede
Editor: Niel Verduyckt
Grading: Frank Tielemans
Sound: Dries Maes
Motion Designer: Pieterjan Dekeyser
Photography: Damon de Backer
Graphic Design: Eline Rodiers Productie sweaters: Material Girls
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]