VRT Creative lanceert De Warmste Week presentatoren met De Warmste Truien

Crea / News

Einde van het jaar, dat is De Warmste Week. En dat betekent bij VRT alle hens aan dek, ook bij VRT Creative. Zo lanceren ze alweer twee nieuwe campagnes: één om de sleutelhangertjes te promoten, en één om de presentatoren en ambassadeurs aan te kondigen. In beide gevallen staat de knuffelvlam - het symbool van De Warmste Week dit jaar - centraal.

De hele actie staat dit jaar in het teken van de strijd tegen eenzaamheid. Daarom werd het symbool van De Warmste Week - de vlam - door creatief bureau Mutant verdeeld in twee helften die elkaar lijken te knuffelen. Daarvan werden vervolgens sleutelhangers gemaakt, waarvan de opbrengst integraal naar de goede doelen van de Warmste Week gaat. Om die te promoten maakte VRT Creative een campagne: een tv-spot en een campagnebeeld. Net als de knuffelvlam werden de presentatoren in twee gesplitst en vormen ze samen een nieuw geheel.

In een tweede campagne werden de presentatoren en ambassadeurs voorgesteld. En speciaal daarvoor bedacht VRT Creative de Warmste Truien. Gezellige sweaters met op elke trui een halve vlam. Als de presentatoren dan naast elkaar staan, en elkaar eens goed vastpakken, maken ze de Knuffelvlam letterlijk compleet. Helemaal in lijn met de campagnespot van dit jaar werden de vlammen in vilt op de verschillende truien aangebracht. De reacties op sociale media zijn alvast heel erg positief. Zo vragen heel wat fans of die truien te koop zijn… Voorlopig nog niet, klinkt het fijntjes.

Zo’n sleutelhanger of pin kopen om het goede doel te steunen kan wel nog bij een KBC-kantoor, maar haast je want online is alles reeds uitverkocht.

Credits:

Client: VRT

Brand: De Warmste Week

Marketing: Elisabeth Roelandt, Astrid Hillen, Charlotte Vens, Karel Decorte

Agency: VRT Creative

CD: Lieven Van Overbeek

Account: Taraneh Atai Kachoui, Justine Bastijns

Creatives: Thomas Thysens, Olaf Meuleman, Johan Van Oeckel

Agency Producer: Marlies Neudt

Producers: Astrid Hillen, Charlotte Vens, Sofie Bergers

DOP: Dirk Van den Heede

Editor: Niel Verduyckt

Grading: Frank Tielemans

Sound: Dries Maes

Motion Designer: Pieterjan Dekeyser

Photography: Damon de Backer

Graphic Design: Eline Rodiers Productie sweaters: Material Girls