VRT Creative lanceert Knokke Off 2, klootzak
Het stond in zowat alle Vlaamse kranten: “Wie is de ‘klootzak’ op het strand van Knokke?” Het was een stunt van VRT Creative om het tweede seizoen van Knokke Off aan te kondigen. Die reeks speelt zich af in de mondaine kustgemeente, en volgt het dagelijkse leven van enkele steenrijke jongeren en hun families. Het eerste seizoen was een groot succes en het is dan ook uitkijken naar deel 2. Dat komt er dus aan, vanaf 6 december.
VRT Creative plaatste enkele pittige quotes uit het nieuwe seizoen doorheen Knokke, met enkel een QR code als uitleg. ‘Er is ook zoiets als een morele grens’ stond te lezen midden in de duinen, net op de grens met Nederland. ‘Kan niemand hier eens focking normaal doen’ las je in het centrum van Knokke en ‘Welkom terug, klootzak’ stond plots levensgroot op het strand geschreven. Wie de QR code scande, kwam terecht op de langverwachte eerste beelden van de reeks. Die actie werd alvast gretig opgepikt door de pers, en de nieuwsgierigheid naar het nieuwe seizoen werd aangewakkerd.
“Maar we houden niet op na deze stunt. We geven de reeks ook meer inhoudelijke diepgang met een opvolgcampagne,” zegt Bette Van den Briel, brand manager VRT MAX. “We gebruiken de kenmerkende OFF uit de titel als centraal element, waar we een reeks dilemma's rond formuleren. Die worden dan ingezet als cinema en tv-spot, preroll, affiche en print.”
Knokke Off seizoen 2 gaat van start op 6 december en is gratis te bekijken op VRT MAX.
Credits:
Brand: VRT MAX
Client: Bette Van den Briel, Elisabeth Roelandt, Maud Degryse
Mediaplanner: Sofie Van Crean
Agency: VRT Creative
Creatives: Olaf Meuleman, Johan Van Oeckel, Thomas Thysens
CD: Lieven Van Overbeke
Client service director: Emilie Kino
Account: Charlotte De Backer
Guerilla: Rapid affichage
DOP: Gregory Vanhove
Edit: Niel Verduyckt, Joscha Van Bree
Sound design: Christophe Vandepitte
Design: Hanne Beullens