Waarom uw contentstrategie niet werkt (deel 2)
Vervolg en einde van ons artikel over de tekenen die erop wijzen dat uw content-marketingstrategie op het verkeerde spoor zit. Bovenop de eerste drie van vorige week, vindt u hieronder drie nieuwe tekenen.
Geen geluk, uw contentstrategie zit op het verkeerde spoor. Na te hebben vastgesteld dat de cijfers niet volgden, dat uw strategie niet gedefinieerd is en dat u te weinig visuals gebruikt, vindt u hieronder drie nieuwe tekenen die aantonen dat u uw doelstellingen waarschijnlijk niet zult bereiken.
- Er is te weinig budget
Volgens een onderzoek van het Content Marketing Institute van vorig jaar wordt 28 % van het B2B-marketingbudget aan content marketing besteed. Er is uiteraard een correlatie tussen de efficiëntie van de content en het toegekende budget. Zo spendeerden de meest efficiënte marketeers 42 % van hun budget aan content terwijl de minst efficiënte er slechts 15 % aan besteedden. Terwijl content marketing als een manier beschouwd wordt om verkeer en leads te genereren, hangt het, zoals in elke business, af van het gespendeerde budget. De verantwoordelijken van het bedrijf zijn niet per se goede copywriters en uw contentcreatie uitbesteden aan een team van specialisten (copywriter, designer enz.) zal zonder enige twijfel efficiënter zijn dan alles zelf te willen doen. Maar dan moet er een budget voor zijn.
- U promoot uw content niet genoeg
Nog steeds hetzelfde verhaal en dezelfde beginnersfouten. Uw content mag nog de meest complete en de meest informatieve zijn en...