WeLoveBXL haalt Pop-Up University naar Molenbeek

Communication / News

pop-up universityOp maandag 26 augustus is de eerste editie van wat een jaarlijkse traditie wordt gestart: de Pop-Up University. WeLoveBXL organiseert dit professionele bootcamp omdat schoolse opleidingen vandaag de dag niet meer de enige opleidingen zijn waarmee jongeren zich willen verrijken. Alsook om jongeren, die anders niet naar de universiteit zouden gaan, te stimuleren en van toekomstperspectief te voorzien.
WeLoveBXL is opgericht door Let’s Go Urban bezielster Sihame El Kaouakibi, na de vraag van voormalig minister van Binnenlandse zaken Jan Jambon om een positief verhaal voor Molenbeek te schrijven. WeLoveBXL is een samenwerking tussen FOD Binnenlandse zaken, de VGC, US Embass en Telenet, Deloitte, Business & Decision, Brussels Airport Company en Bpost.
pop-up universityAangezien vele jongeren zich nog niet klaar voelen om naar de universiteit te gaan, of hun loopbaan te starten, is Pop-Up University een leerrijke opstap aan het einde van de zomervakantie. Bij Pop-Up University slaat WeLoveBXL de handen in elkaar met de believers, om 40 geselecteerde jongeren tussen 17 en 25 jaar verschillende kennis en vaardigheden aan te leren.
Tijdens de week worden ze ondergedompeld in: marketing, digitale vaardigheden, financiën, project-management, team & people management, brainstormen en pitchen. De workshops worden gebracht door coaches uit de corporate wereld van bij Telenet, Deloitte, Business & Decision, Brussels Airport Company en Bpost.
Het ontbreekt jongeren vaak aan een professioneel netwerk en connecties. Door de Pop-Up University worden de jongeren in contact gebracht met bedrijven waar ze anders minder snel de kans hebben om mee te connecteren. De Pop-Up University zal eindigen met een Hackathon waarbij de jongeren in teams een antwoord trachten te vinden op de uitdaging “How to make your city even greater” om de aangeleerde skills meteen toe te passen in een groter geheel, dat dicht bij hun hart ligt.