Wenneker Group lanceert online content bureau Explained

Explained 1

Communication / News

Explained 1Vorig jaar in september kondigde Wenneker Group aan dat de online videocontent die het produceert voor bedrijven, organisaties en advertising agencies vanaf dan ondergebracht werd in de divisie Explained. Vandaag opent het internationaal productiehuis officieel de deuren van Explained, dat nu een volwaardig online content bureau wordt. Het is het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen. Nieuw in de positionering van Explained is de focus op data-driven content, alsmede het Content Science model dat ontwikkeld werd in samenwerking met We Are Digital.

Het nieuwe contentbureau slaat de handen ineen met het team van We Are Digital en gaat zich bezighouden met de strategie, creatie, productie, distributie en optimalisatie van data-driven content. Centraal in de positionering van Explained staat het Content Science Model. Dit unieke model gebruikt inzichten uit gebruikersdata om de effectiviteit  van content over diverse kanalen te meten en te optimaliseren.

ExplainedMaurice Wenneker, oprichter van Wenneker Group, en Cris Jansen, verantwoordelijk voor de Belgische activiteiten van Wenneker Group, zagen een kans om in te spelen op de groeiende vraag naar inzicht- en resultaat gedreven content. Maurice Wenneker licht toe: « We zien dat er behoefte is aan video en andere content die er niet alleen goed uitziet, maar ook meetbaar resultaat oplevert. »

Cris Jansen vult aan: « Creatieve content maken zonder inzichten gebaseerd op data is schieten met hagel. Het feit dat we nu onder één dak geïntegreerde diensten kunnen aanbieden, is een verrijking voor de markt. Data-driven content is een belangrijke ontwikkeling op dit moment, maar er zijn nog maar weinig partijen die het proces van A tot Z doorlopen. Wij hebben met Explained de troeven om een internationale speler van formaat te worden. »

Om die ambitie vorm te geven is het Explained team alvast versterkt met key account manager Emmely Lannoo die de voorbije vier jaren actief was bij het toonaangevend Londense content bureau Bamm.