WFA & C° werken aan tweede DEI Census over diversiteit en inclusie

Communication / News

De wereldfederatie van adverteerders WFA, waarbij UBA Belgium is aangesloten, werkt aan een tweede DEI Census over diversiteit en inclusie. De resultaten moeten een beeld geven van de vooruitgang in de perceptie van diversiteit, gelijkheid en inclusie in hun organisaties en de sector in het algemeen. Het wereldwijde onderzoek omvat 32 markten en loopt samen met het All In-onderzoek in het Verenigd Koninkrijk.

Het project is het resultaat van een branchecoalitie van 10 wereldwijde marketing- en reclameorganisaties. Het initiatief wordt met name gesteund door de WFA, VoxComm, Campaign, Kantar, Advertising Week, Cannes Lions, Effie Worldwide, IAA, Global Web Index (GWI) en Adweek.

Het doel is opnieuw te kijken naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit, gelijkheid en inclusie in de marketing- en reclame-industrie, en naar het gevoel van mensen dat ze erbij horen en niet gediscrimineerd worden, om de voortgang van de resultaten van de inaugurele meting van 2021 te volgen, waarover PUB eerder berichtte.