'What the Food' met Vice en Europese Commissie

Media / News

Vice en de Europese Commissie lanceren een nieuwe, internationale campagne rondom duurzame voedselproductie. Voor de campagne is het interactieve content platform What The Food samengesteld. Op What The Food staan een reeks betekenisvolle initiatieven uit 10 EU-landen gebundeld die ernaar streven om de duurzaamheid van de Europese voedingsindustrie te verbeteren. Tevens is er een korte documentaire gemaakt over drie van de initiatieven.

Met het co-branded What The Food-platform schijnt Vice een licht op het succes en de voordelen van de Farm to Fork-strategie van de Europese Commissie, en hoe deze een positieve impact heeft op alle EU-inwoners. De content is gemaakt rondom de kernwaarden van de Farm to Fork-strategie en vertelt de verhalen van voedselproducenten in 10 verschillende EU-landen: Seedtech in Ierland, Kosters Trädgårdar in Zweden, Pieter Pot in Nederland, Nantes Paysages Nourriciers in Frankrijk, Foodsharing in Duitsland, Zagorin Hellas in Griekenland, Microgreens in Roemenië, Kumparicka in Kroatië, BioAgrumi Monasteri in Italië en BIGH in België. Naast de editorial content zijn Kumparicka, BIGH en BioAgrumi Monasteri ook te zien in een korte documentaire die wordt gehost door culinair journalist en chef Claire van de GraaffRaphael Dumont, Commercial Director Vice België: “Bij Vice weten we dat jonge mensen bezorgd zijn over duurzaamheid en het milieu en dat zij zich actief bezighouden met het beschermen van onze wereld. Wij hopen dat What The Food, door de inspirerende verhalen van voedselproducenten uit de EU, individuen zal inspireren om positieve verandering teweeg te brengen en om de complexiteiten van duurzame voedselproductie te begrijpen.”

What The Food is ontwikkeld als interactieve kaart waar bezoekers de geselecteerde landen kunnen aanklikken om meer te leren over het lokale, duurzame initiatief uit die regio. De content op het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, Spaans, Grieks, Duits en Roemeens. De campagne is gecoördineerd door communicatiebureau GOPA Com namens het  Directoraat-Generaal voor Gezondheid en Voedselveiligheid van de Commissie en hun Farm to Fork-initiatief.

Bezoek het co-branded What The Food-platform hier.