William Francx geeft plankgas voor Mobly en Vroom

News / People

Mobly blijft groeien. Met het gelijknamige verzekeringsplatform en tweedehandsplatform Vroom.be heeft de mobiliteitsspeler sterke ambities. Om deze te onderstrepen wierf het William Francx aan als head of marketing. Met zijn jarenlange ervaring binnen de marketingwereld zal hij zowel de verzekeringstak van Mobly als tweedehandsplatform Vroom.be verder helpen groeien. 

In juli 2020 nam Mobly tweedehandsplatform Vroom.be over van Mediahuis om zich als mobiliteitsspeler verder te ontwikkelen. De ambities van dit platform zijn ondertussen stevig verankerd om de meest intuïtieve en persoonlijke autovergelijkingssite van België te worden. Met Mobly wil het Antwerpse bedrijf de verzekeringswereld verder digitaliseren als innovatieve InsurTech speler. De sector staat aan de vooravond van een ommezwaai waarbij data gebruikt zullen worden om klanten nog sneller en beter te helpen. 

William Francx versterkt daarom Mobly en Vroom.be om deze innovatieve initiatieven nog meer kracht bij te zetten. Als head of marketing wil hij deze innovatieve platformen in de kijker zetten door gerichte marketing.  

Data-driven marketingexpert 

William Francx heeft meer dan 10 jaar ervaring op het vlak van marketing. Zo was hij als student-ondernemer al snel gebeten door het vak, waarna hij als consultant aan de slag ging voor onder meer The Reference en Intracto. Als marketing manager Benelux van Knauf werkte hij ook al aan de klantzijde marketingstrategieën uit.  

“Data valt niet meer weg te denken uit de marketingwereld. De gegevens die we vandaag verzamelen en connecteren zijn onmisbaar geworden. We zetten ze in voor marketing, voor een sterk verhaal of om de klantenervaring te blijven verbeteren. Als marketeer is het echt een droom om aan de slag te gaan met de data die we via Vroom.be in elkaar kunnen puzzelen,” vertelt de nieuwe head of marketing.

Donald Wolfs, CEO van Mobly en Vroom.be is heel tevreden met de komst van Francx: “Met Vroom.be beschikken we over enorm veel relevante en interessante gegevens. We zijn blij met William als data- en marketingexpert om ons te ondersteunen bij het analyseren van de data. Zijn brede ervaring zal helpen data in te zetten om de producten van Mobly nog beter af te stemmen op maat van de klanten, en om Vroom.be verder uit te bouwen tot de meest intuïtieve en persoonlijke autovergelijkingssite van België.”