September. In de Belgische reclamesector bekend als de maand waarop YoungDogs weer van start gaat. En bij die nieuwe start horen natuurlijk ook nieuwe bestuursleden die staan te trappelen om jonge creatievelingen een duwtje in de rug te geven.
Simon Appels, accountmanager bij TBWA, vormt samen met Lina Corrigan, ESG-manager bij ACC Belgium, het accountteam bij het bestuur. Laat je niet verrassen door hun hoge aaibaarheidsfactor, want ze bijten zich graag stevig vast in alle projecten op hun bord, klinkt het. Daarnaast versterkt ook Amber Verberckmoes, scherpzinniger dan een border collie én strategic planner bij iO, de strategische cel van het team.
Het drietal sluit zich aan bij het huidige bestuur van YoungDogs: Tom Ernst (BBDO), Camille Naude (Ogilvy Social.Lab) en Jarne Eetesonne (Happiness) en nemen de fakkel over van de uittredende Jolien Van Heyste (TBWA), Lotte Van Heddegem (TBWA) en Laura Naeyaert (Mutant).
Ook het komende jaar helpt YoungDogs jonge creatievelingen om hun eerste stappen in de reclamewereld te zetten. Dat doen ze onder andere door pitches op échte briefings van échte klanten te organiseren. Bovendien willen ze opnieuw "Creative Classes" - presentaties of workshops - organiseren over relevante thema's.