ACC lanceert TikTok-Takeover met #AgencyVibes

4schools / Crea / News

Inhakend op de zeer bemoedigende resultaten van de Sentiment Survey, waarbij 93% van de 815 respondenten aangeven (zeer) fier te zijn in de communicatiesector te werken en 9 op 10 hun job zouden aanbevelen, lanceert ACC een TikTok-campagne, gecreëerd door Ogilvy Social.Lab

“Hoewel er vaak getwijfeld wordt aan de positieve perceptie van onze sector, merken we toch een zeer sterke tevredenheid bij de overgrote meerderheid van de medewerkers in de communicatiesector. Daarom deden we beroep op de social media expertise van Ogilvy Social.Lab voor een campagne om die tevredenheid ook naar de buitenwereld uit te stralen. Kwestie van alle talenten in onze sector een hart onder de riem te steken en hun omgeving te overtuigen van het werkplezier en de waardevolle bijdrage van onze sector,” zegt Johan Vandepoel, CEO van ACC.

Sophie Gagey, business director van Ogilvy Social.Lab, vult aan: “Onze experten van TK.Lab, WPP & Ogilvy Social.Lab’s expertisecentrum dat klanten helpt de volledige kracht van TikTok te benutten, hebben deze insteek vertaald in de vorm van een TikTok-Takeover: een estafette-concept, waarbij alle bureaus, aangesloten bij ACC, de kans krijgen om gedurende één week aan de wereld te tonen hoe fijn, waardevol, interessant of gewoon plezant het kan zijn om in een communicatiebureau te werken. We doen dit met behulp van een gloednieuw ACC TikTok account waar elk bureau zijn eigen invulling kan geven aan de campagne hashtag #AgencyVibes.”

Eén week na de oproep hebben al meer dan 20 bureaus toegezegd om in te stappen in de TikTok-Takeover en hun plek te reserveren in de estafette: dat geeft aan hoeveel interesse er is om de #AgencyVibes te verspreiden. Bureaus die nog graag mee instappen, sturen best een mailtje naar lia@acc.be.