Ads & Data, waar ‘verbinding & doelgerichtheid’ centraal staan

Media / News

* Partner content *

Ads & Data is de eerste én bovendien de enige reclameregie die twee ecosystemen – dat van de settopboxen en dat van de online wereld – aan elkaar koppelt door het ‘Ads & Data total tv – ecosysteem’ te lanceren. Zo wordt de Smart AD- en GoPlay-inventaris binnen de settopboxomgeving samengevoegd met de online inventaris die zich in de GoPlay- en Telenet TV-app bevindt.

Binnen dit eengemaakte ecosysteem kan men telco data, online data en data van de adverteerder met elkaar verbinden en over de verschillende platformen heen inzetten. De koppeling van de data gebeurt helemaal GDPR-proof in een data clean room waar alle data steeds op een anonieme manier worden verwerkt. Deze manier van targeten resulteert dus ook in een betere gebruikerservaring voor de surfer of de kijker en een relevantere targeting voor de adverteerder.

Privacy wordt hierbij uiteraard nooit uit het oog verloren. Dankzij het aandeelhouderschap van Proximus, Telenet/ Play Media en Mediahuis beschikt Ads & Data over de vereiste consent en data voor alle gebruikers én dat is net wat het Ads & Data total tv-ecosysteem uniek maakt. Door alle data van onze partners samen te voegen, kan Ads & Data haar database enorm verrijken en deze zowel online als op tv inzetten. Het resultaat hiervan? Gepersonaliseerde advertenties voor de consument.

Graag meer weten? Download hier de Ads & Data total tv – ecosysteem onepager.