ARK Communicatie en eneloop starten ambassadors’ tour’

Crea / News

eneloop expedition ARKNa het succesparcours van de eneloop expedition 2100 slaan ARK Communicatie en eneloop de handen in elkaar voor een nieuw avontuur. In de ‘eneloop ambassadors’ tour’ dagen ze twaalf duo’s uit om samen 21.000 euro in te zamelen voor het milieu. De Europese estafettetocht start op 22 juni 2018 in Gdansk (Polen) en duurt in totaal twaalf weken.eneloop expedition ARK

Met de eneloop ambassadors’ tour breit ARK Communicatie verder aan het duurzaamheidsverhaal van eneloop. Het idee achter de wedstrijd blijft hetzelfde: een groen doel steunen en de groene merkperceptie van eneloop stimuleren. Sinds de vorige editie wordt het batterijenmerk in heel Europa geassocieerd met duurzaamheid, creativiteit en avontuur. De merkcampagne is wereldwijd gedeeld in kranten, op televisie- en radiozenders, op websites en sociale media. Het resultaat: een grotere merkbekendheid en een flinke stijging in de verkoop van de duurzame batterijen. Internationaal b2b-bureau BBN Ltd bekroonde ARK Communicatie voor de out-of-the-box campagne bovendien met een Golden Bee Award.eneloop expedition ARKTijdens de eneloop ambassadors’ tour krijgen twaalf duo’s elk één week om duurzaam door Europa te reizen als ambassadeurs van het batterijenmerk en de fakkel (in dit geval een eneloop-batterij) door te geven aan het volgende team. Ze moeten onderweg telkens drie opdrachten vervullen en zoveel mogelijk likes verzamelen op de Facebookpagina van de wedstrijd. Wanneer de batterij de finish bereikt in Milaan, is elke paginalike één euro waard voor het milieu. Net als vorig jaar belooft eneloop zo tot wel 21.000 euro te schenken aan een groen doel, dat nog voor het begin van de wedstrijd wordt bekendgemaakt. De deelnemers aan de ambassadors’ tour tekenen voor het avontuur van hun leven: ze krijgen een internationaal podium en kunnen actief bijdragen aan een duurzame wereld. De teams die hun parcours feilloos afleggen, krijgen bovendien de kans om mee te dingen naar de hoofdprijs in de finale. Daarin worden ze door het grote publiek beoordeeld op een teamfilmpje dat ze delen op de campagnewebsite. Het team met de meeste stemmen wint een vervolgavontuur voor twee en mag afreizen naar Duitsland voor een exclusief slotevent met de pers.
Inschrijven kan nog tot zondag 1 april 2018 op www.eneloopambassadorstour.eu.