Belgian Advertising School (BAS), de postgraduaatsopleiding van Thomas More, start dit jaar haar twaalfde editie. Elk jaar worden 25 jonge talenten klaargestoomd voor een job in de communicatiesector. En daar staan ondertussen 275 alumni tegenover. Een schat aan expertise die onze sector vandaag mee vormgeeft. En die expertise wil BAS nu ook structureel een plek geven in het programma. Daarom introduceert BAS de Board of BAS (BOB)
"De communicatiewereld verandert razendsnel," zegt Billie Gielen, programmacoördinator en coach bij BAS. "Als coach kun je onmogelijk overal expert in zijn. Daarom versterken we ons programma met tien alumni die gespecialiseerd zijn in specifieke facetten van de industrie. Van neuromarketeer tot TikTok’er en scrum master. Die tien alumni, in samenwerking met de BAS-coaches, helpen onze nieuwe lichting nog meer real world ready te maken. Bij BAS geloven we in hybride profielen: op die manier worden onze BAS’ers zowel allround als specialistisch sterker. Goed voor de studenten dus, maar ook voor de alumni die hun ervaring verder ontwikkelen door een opleidingsjaar mee te bouwen."
De Board of BAS bestaat uit tien alumni die als aanvulling inklikken op het vaste BAS-coachteam. "We werken één-op-één samen met de BAS-crew, door een pitchopdracht te begeleiden, een workshop te geven en als klankbord te fungeren tijdens het BAS-popupagentschap. BAS heeft voor mij zoveel deuren geopend. Het voelt goed om op deze manier iets terug te kunnen doen," vult Thomas Rubbens, campaign coordinator bij Royal Belgian FA, aan.
De eerste BOB bestaat uit:
- Aze Van Coillie: strategic planner bij AKQA
- Florian Decoster: art director bij Happiness
- Johan Minnebo: lector creatieve communicatie
- Joris Hechtermans: brand designer bij Mutant
- Lauren Vanderstukken: brand manager bij Albert Heijn
- Lorien Verachtert: strategist & neuromarketeer bij LDV United
- Lucas Van Pellicom: digital creative bij Creative Lab (VRT)
- Molly Waeytens: client manager bij VML
- Nick Moors: strategic planner bij TBWA
- Thomas Rubbens: campaign coordinator bij RBFA
Samen met Flup Coppens (BOIC), Billie Gielen (wearedaniel.com) en Bart Gielen (bartgielen.com) timmeren zij aan de volgende generatie communicatietalent.