Berlin Creative Studio laat Karl & José urinetest afnemen tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne

4schools / Crea / News

Wie deze zondag tijdens het openingsweekend naar de wielerklassieker Kuurne-Brussel-Kuurne keek, zag plots een opvallende boodschap van Berlin Creative Studio en de Nederlandstalige Belgische Vereniging voor Nefrologie (NBVN).

Via strategisch gekalkte wegmarkeringen op het parcours daagde de vereniging die instaat voor de opsporing en behandeling van verschillende nierziekten de bekende wielercommentatoren Karl Vannieuwkerke en José De Cauwer uit met de boodschap: "Karl en José, plas ook maar eens in een potje."

De markeringen vielen niet alleen op bij de kijkers, maar ook bij renners en Sporza-commentatoren, die er graag op inspeelden en de boodschap meermaals bespraken tijdens de live-uitzending. Dixit Karl: “1 op de 10 Belgen heeft nierschade en weet het niet. Nochtans is een niertest makkelijk. Iedereen kan gewoon een potje binnenbrengen bij de huisarts.”

De actie is onderdeel van een bredere bewustwordingscampagne rond nierschade waarbij de NBVN telkens verwijst naar de website zorgvoorjenieren.be. Het is hun missie om preventieve nierzorg op een creatieve en toegankelijke manier onder de aandacht te brengen. De keuze voor Kuurne-Brussel-Kuurne was bovendien niet toevallig. De organisator van de klassieker moest onlangs zelf nog een niertransplantatie ondergaan.

Credits:

CLIENT: Nederlandstalige Belgische Vereniging voor Nefrologie (NBVN)
AGENCY: Berlin Creative Studio
ACCOUNT DIRECTOR: Noa van Treeck
CREATIVE DIRECTION: Tom Berth, Geert De Rocker
CREATIVES: Bjorn Coucke, Chiara Scherpereel
DESIGNER: Myrthe de Schaetzen
STUDIO MANAGER: Benny Van Kolen
WEGMARKERINGEN: Rapid Media
DRONE SHOTS: BigTime