Coca-Cola Christmas Ad: blunder of slechte prompt?
Coca-Cola heeft zijn iconische kerstcommercial "Holidays Are Coming" uit 1995 opnieuw uitgevonden met behulp van kunstmatige intelligentie. Deze vernieuwde versie, ontwikkeld met de technologieën DALL-E en GPT-4 via het Real Magic AI-model, combineert moderne technieken met 138 jaar aan visueel archiefmateriaal van het merk. Het doel was om het klassieke concept te moderniseren en aantrekkelijk te maken voor een jongere generatie. De commercial behoudt herkenbare elementen zoals de verlichte trucks en de iconische soundtrack, maar introduceert meer inclusieve personages en legt de nadruk op de suikervrije variant van Coca-Cola. Opvallend is de afwezigheid van de kerstman, wat mogelijk verband houdt met de beperkingen van de AI-tools.
Ter vergelijking: bekijk hieronder de originele campagne uit 1995:
coca-cola november 2024 pic.twitter.com/VeczQi1OYW
— Terminally Online Leftist 🥂 (@terminallyOL) November 19, 2024
Coca-Cola vient de réinventer la publicité avec l’IA dans sa dernière campagne de Noël.
Ce qu’ils ont fait ne se contente pas de surprendre : cela pourrait changer l’industrie à jamais.
Voici tous les détails : ↓ pic.twitter.com/d63EOKcdny
— Alex Noubeyou (@AlexNoubeyou) November 21, 2024
"Sans âme": la nouvelle publicité Coca-Cola créée par IA est loin de plaire à tout le monde.
Le recours à cette technologie a fait l’objet de nombreuses critiques sur les réseaux sociaux, notamment concernant l’une de ces pubs qui est aussi l’une des seules à montrer des… pic.twitter.com/zT9syRbyPF
— Jonathan Chan 💡📣 (@ChanPerco) November 20, 2024
Photo : Coca-Cola (capture d'écran site web)