Epica Awards 2024: Goud voor VML en Child Focus

Awards / News

Na goud en zilver te hebben behaald op de Eurobest Awards, heeft VML nu ook goud te pakken bij de Epica Awards voor de campagne Call Glenn voor Child Focus, in de categorie Mobile Campaigns.

Vanuit België haalde VML zeven keer de shortlist van de Epica Awards. Voor de campagne Call Glenn voor Child Focus was het bureau genomineerd in vier categorieën: Direct Marketing, Mobile Campaigns en Media Innovation/Alternative Media en Public Interest/Social Advocacy. The Ecocheque Hack, een campagne voor 11.11.11, stond op de lijst in drie categorieën: Public Interest/Environment, Websites en Public Interest/Social Advocacy.  VML haalt Bronze in de categorie Websites voor The Ecocheque Hack.

De Grand Jury, met daarin PUB-journalist Wim De Mont, maakt de volledige lijst van winnaars op donderdag 12 december bekend. De live awardsshow start om 19 uur onze tijd en is hier live te volgen. Dan weten we ook of Call Glenn een Grand Prix heeft gewonnen of niet. De Epica Awards is de enige wereldwijde creatieve competitie die beoordeeld wordt door journalisten - PUB Magazine is sinds oudsher partner.

Credits

  • Client: Child Focus 
  • Client contact: Stephan Smets, Stéphanie Leyn, Selyna Ayuso Ferrandiz 
  • Agency: Wunderman Thompson Benelux ​ / VML Belgium
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle 
  • Executive Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Creatives: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen 
  • Strategy: Jef Pelkmans, Gaëlle Maes, Alexander Kolenberg 
  • Account team: Pieter Van Schil, Mieke Moortgat, Molly Waeytens 
  • Design Director: Jeffrey Uten
  • Designers: Davy Dooms, Jorg Meyer, Sofie Luyckx 
  • Copywriters: Yves Donceel 
  • Developers: Bram Verdyck, Giele Cools, Sam Serrien, Koen Speelmeijer 
  • Agency Producers: Ingeborg Van Hoof, Amelie Van Campen, Thomas Anthoni
  • Motion Designers: Mikael Naudet, Andreas De Ridder, Karel Van Gucht 
  • Sound Design: Menno Van Riet 
  • Voice-overs: Griet De Wolf, Béatrice Marlier
  • Photography: Greg Smolders 
  • Production Company: AKA De Mensen 
  • Directors: Jasper Declercq, Lieven Bulckens 
  • Executive Producer: Eline Rousseau 
  • Producer: Rana Cools 
  • Production Assistant: Astrid Janssen 
  • DOP: Geert Verstraete, Lieven Bulckens 
  • Editor: Lieven Bulckens 
  • Grading: Kene Ilegems, Lieven Bulckens 
  • Research: Bram Vandendriessche, Thomas Horman 
  • Location Hunter: Davy Vinckens (I-Dea)

Credits

Client: 11.11.11

Contact: Tama D’Haen, Katrien Heughebaert
Campaign Partner: Pluxee
Agency: Wunderman Thompson Benelux / VML Belgium
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Creatives: Sarah Huysmans, Jasper Verleije, Noa Luiten
Account Director: Tine Van Hasselt
Account Managers: Lotte Munnik, Laura Naeyaert, Julie Meirlaen
Strategy Director: Evert Van den Broeck
Strategic Planner: Nic Van den Heuvel ​
Design: Jorg Meyer, Sofie Luyckx
DTP: Anja Van den Broeck
Copywriters: Tom de Block, Tim Happaerts, Lynn Pinsart
Development: Stijn Van Minnebruggen, Sam Serrien, Bram Verdyck
UX: Evaline Hagen, Laura Falorni
Motion Design: Andreas De Ridder, Bert Beckers
Production: Evelyn Twadrous
Sound Design: Menno Van Riet
Event partner: BUTIK
Digital media agency: Newcraft
Program Director: Stefan De Haes