De Epica Awards worden op donderdag 17 november in Berlijn uitgereikt. Die prijzen zijn redelijk uniek te noemen: de jury bestaat, anders dan bij de andere reclameprijzen, uit journalisten. In België is PUB van oudsher partner van de Epica Awards. De Belgische genomineerden zijn alvast bekend Er waren in totaal iets minder shortlisted campagnes dan vorig jaar (524, tegenover 576 in 2016), maar er waren ook iets minder inzendingen (3350 dit jaar), doordat Publicis niets inzond en WPP de rem op het aantal inzendingen zette.
Maar wat ons nu vooral interesseert is natuurlijk welke Belgische campagnes in aanmerking komen voor een Epica Awards. Het gaat om campagnes van FamousGrey, Happiness, These Days, Boondoggle en Prophets. Moge de beste winnen. Of neen: moge ze allemaal winnen...
FamousGrey | Media | Koningin Elisabeth Wedstrijd Cello 2017 | Klara | KEW Cello 2017 - Formula 1 |
FamousGrey | Best Use of Sound | Koningin Elisabeth Wedstrijd Cello 2017 | Klara | KEW Cello 2017 - Formula 1 |
Happiness / an FCB alliance | Media Innovation - Alternative Media | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg 'Probably TEDx' |
Happiness / an FCB alliance | Native Advertising | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg 'Probably TEDx' |
Happiness / an FCB alliance | Events | Carlsberg | Carlsberg Group | Carlsberg 'Probably TEDx' |
These Days | Experiential & Shopper Marketing | SteaMitt & Steam-mop | Black & Decker | Floor 99.9 |
These Days | Online Campaigns – Public Interest | Child Focus | Child Focus | Coins Of Hope |
These Days | Online Social Networks | Child Focus | Child Focus | Put a price on your precious |
Boondoggle | Public Interest – Social | Clean Clothes | Wereldsolidariteit | Tahra's Workout |
Prophets | Native Advertising | Nuclear technology | Nucleair Forum / Forum Nucleaire | Nuclear Lifeline |