Oeps, foutje. De eerste shortlists (Innovation) voor de Eurobest Awards 2024 zijn bekendgemaakt. Maar daar zitten geen Belgen bij. De enige Belgische inzending was wel: VML met zijn "Ecocheque Hack" voor 11.11.11. (Sorry VML, het is anders wel een topcampagne...)
In 2009 introduceerde de Belgische overheid ecocheques als een aanvulling op de lonen van Belgische werknemers. Deze vouchers zijn bedoeld om milieuvriendelijke aankopen te stimuleren en kunnen uitsluitend worden besteed aan ‘groene’ producten en diensten die voorkomen op een officiële lijst, opgesteld door een overheidsorgaan. Deze lijst omvat vrijwel alles wat bijdraagt aan het tegengaan van klimaatverandering, maar laat giften aan ecologische organisaties die de gevolgen van klimaatverandering bestrijden, buiten beschouwing.
De Belgische NGO 11.11.11, die strijdt tegen klimaatonrechtvaardigheid, wilde dit niet zomaar accepteren. Het aanpassen van de ecochequelijst zou echter een wetswijziging vereisen, een proces dat in België berucht ingewikkeld is. Daarom besloten ze het anders aan te pakken: met een slimme juridische omweg. In samenwerking met Pluxee, een grote distributeur van ecocheques, lanceerden ze een webshop met tweedehands producten, die wél legaal met ecocheques kunnen worden betaald.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]