Gerety Award voor Het Warmste Gebaar (Doof Vlaanderen & Darwin BBDO)

Awards / News

Het Warmste Gebaar voor Doof Vlaanderen van Darwin BBDO wint een Gerety 2021.
De Gerety Awards, de enige creatieve prijs die het beste in reclame vanuit een vrouwelijke visie beloont, maakte de winnaars van 2021 bekend. De campagne won eerder De Warmste Pitch.

Op internationaal vlak waren de VS de grootste winnaar van de Gerety Awards met in totaal 19 medailles, gevolgd door Canada met 13, het VK met 12, Frankrijk met 11 en Spanje met 7. Het Warmste Gebaar voor Doof Vlaanderen van Darwin BBDO werd beloond met een Bronze in de Experience CUT en Shortlisted in de Health CUT. In totaal kenden de 196 juryleden uit 36 landen, samengesteld uit industrieleiders van over de hele wereld, 4 Grand Prix, 15 Gold, 47 Silver en 48 Bronze toe, uit een totaal van 114 winnaars.

De Grand Prix werden toegekend aan Burberry, An Nahar Newspaper, Xbox/Microsoft en Znamkamarada. "Het winnende werk zorgde voor een rijke conversatie met de andere juryleden. Het gebeurt niet vaak dat je in een jury zit die bestaat uit vrouwen met diverse achtergronden. Het was een herinnering aan hoezeer we verschillende perspectieven en ervaringen nodig hebben wanneer we het werk maken, maar ook wanneer we het onze hoogste eer toekennen. In een zee van gelijksoortigheid zetten de Gerety Awards zich in voor het beste van de wereldwijde reclame door de vrouwelijke bril", aldus jurylid Nancy Crimi-Lamanna, chief creative officer FCB Canada.

Bekijk alle winnaars op www.geretyawards.com.