Jan Dejonghe van BBDO Belgium naar AdSomeNoise

News / People

Jan Dejonghe, creative director bij BBDO Belgium, verlaat na vele jaren trouwe dienst het bureau. Hij ging 17 jaar geleden aan de slag bij VVL BBDO, eerder was hij aan de slag bij GV/Company. Door de fusies met de andere bureaus binnen de groep evolueerde het bureau naar het huidige geïntegreerde BBDO Belgium. De ‘We create effectiveness’-belofte van het bureau werd hierbij steeds verder versterkt en Jan Dejonghe speelde daarin een belangrijke rol. Zijn geloof in creativiteit als boost voor de business van de verschillende klanten maakte dat het bureau steeds voor die extra mile ging op creatief vlak. Daarvan getuigen de vele tevreden klanten en ontelbare awards, waaronder vorige week nog de twee Grand Prix in Cannes, een mooie bekroning van zijn loopbaan. Barbara Vangheluwe, CEO BBDO Belgium: “We wensen Jan uitdrukkelijk te bedanken om al die jaren mee een drijvende kracht te zijn achter het succes van BBDO. Het doet deugd om te zien hoeveel mensen onder zijn creatieve leiding hebben kunnen groeien in hun rol. We zijn volop op zoek om de juiste vervanging te vinden om het team van creative directors met Antoinette Ribas en Gregory Ginterdaele terug compleet te maken. Verwacht wordt om na de zomer de vervanger te kunnen benoemen.”

Jan Dejonghe blijft de komende maanden nog aan boord om de continuïteit naar klanten toe te verzekeren en een vlotte overgang te bewerkstelligen naar zijn opvolger. Een interview met Jan Dejonghe vindt u hier.

En even opvallend nieuws: AdSomeNoise verwelkomt Jan Dejonghe! Met jaren ervaring op grote adverteerders als Lidl, Pearle, Proximus, Mercedes, Luminus, Ethias, Decathlon, KBC, VDAB, Douwe Egberts, ABInbev trekt Jan Dejonghe naar het digitale bureau aan de Vaart in Leuven. Jan Dejonghe: “ASN is voor mij altijd het no-nonsense digitale bureau geweest. De merkboodschap bij de juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plaats brengen. In 3 van deze 4 punten zijn ze al de beste. Mijn opdracht is vooral de merkboodschap herkenbaarder, menselijker en nog relevanter te maken. Let’s humanise digital advertising. Ja ik heb zin en ben toe aan een nieuwe uitdaging. Met meer focus op het digitale perspectief, de sterkte van ASN. Ook de kleinere en flexibele structuur met ‘can do’ cultuur spreekt me heel erg aan. Met bekende ex-BBDO gezichten aan het stuur Steven Verbruggen en Kristof Persoons voel ik me daar instant thuis.  Add some Jan Dejonghe, en écht sterke cases buiten krijgen voor merken als Fever Tree, Stromer, Demeyere, Test aankoop, Juntoo, Total Energies, Combell en wie weet welke nog in de toekomst.”

Steven Verbruggen: “12 jaar geleden heeft Jan mij binnengehaald bij BBDO omdat hij op dat moment voelde dat VVL nood had aan digitale expertise. We hadden daar onmiddellijk een klik, hoewel we op een heel andere manier in de reclame opgegroeid zijn. Ik ontdekte in Jan, zonder dat hij het zelf besefte, iemand die op een heel digitale manier over reclame denkt. Na 10 jaar AdSomeNoise is de tijd rijp om de volgende stap te nemen met ons bureau en reclame vanuit een digitale kern als norm naar de markt te brengen. De komst van Jan is daarin een eerste maar cruciale stap. En moet ik nu echt Jan zeggen tegen 'de Jean?'” Het spreekt vanzelf dat, na 17 jaar samenwerking, de timing van de overgang in samenspraak met BBDO wordt bekeken.