Marketingstudenten werken campagnes uit voor vzw’s

De 73 laatstejaarsstudenten van de opleiding marketing aan de Karel de Grote Hogeschool laten volgende week hun creatieve brein werken voor 16 non-profitorganisaties. Tijdens de Responible Marketing Week bedenken ze een creatieve en inclusieve campagne voor vzw’s als Amnesty International Vlaanderen, De Roma of Stichting tegen Kanker, die ze voorstellen aan een professionele jury. De organisaties in kwestie kiezen zelf of ze de campagne ook echt gebruiken. “Door de studenten concreet voor een goed doel te doen werken, willen we hen laten ervaren hoe waardevol de rol van marketeer kan zijn,” zegt opleidnigshoofd Annette Hohner.
De laatstejaarsstudenten starten hun week met enkele boeiende gastcolleges van VML, LDV, Service Plan en On it. Erna gaan ze brainstormen voor één van de kleine en grote 16 vzw’s die diversiteit en inclusie een warm hart toedragen: Amnesty International Vlaanderen, Antwerp Diamonds, Bednet, Çavaria, De Roma, Formaat, KMSKA, LEVL, Pleegzorg Vlaanderen, Rondpunt, Stichting tegen Kanker, TeGek, Willibies, Wintercircus, Zorgt voor ons moeder en 111111.
Een professionele ervaring
Het doel van de Responsible Marketing Week? De volgende creatieve én inclusieve campagne bedenken voor een non-profitorganisatie gelinkt aan diverse topics zoals armoedebestrijding, cultuur, onderwijs, gezondheid, of sensibilisering. Elk team van studenten werkt op een andere, specifieke real-life briefing. Studenten moeten daarvoor uit hun comfortzone komen. Temeer omdat ze voor het eerst werken voor echte klanten en kwetsbare doelgroepen, waarmee ze normaal niet in contact komen. Zo kunnen ze zich alvast voorbereiden op ‘het echte werk’ tijdens hun stageweken.
“De studenten hebben in de opleiding geleerd om campagnes en content te ontwikkelen die consumenten overtuigt. Deze week zetten de studenten hun kennis in ten voordele van prachtige non-profit organisaties. Zo kunnen ze zien hoe je als marketeer een betekenisvolle rol kan spelen voor de samenleving,” vult opleidingshoofd Annette Hohner aan.
Beoordeling door een professionele jury
De studenten krijgen vijf dagen om hun campagne te realiseren: van briefing via strategie en creatie tot feedback, presentatie en reflectie. Op vrijdag 28 februari vindt de grote finale plaats. 73 studenten, 16 vzw’s en een professionele jury zullen elkaars werk dan beoordelen en bewonderen tijdens een jurymoment en een gemeenschappelijke pitch.
De beroepsjury:
- Stinus Van Grieken, Freelance creative
- Sam De Win, IO Digital
- Peter Verbiest, Hotel Bonka
- Kwinten Scheepers, Bubka
- Sander Van Den Broecke, Serviceplan
- Hamza Ouamari, Creative Strategist
- Vivienne Mak, LDV United
- Thomas Sweertvaegher, Joe Public
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]