Publicis, Happiness en de consolidatietrend in de agencywereld

Communication / News

- PARTNER CONTENT -

In de laatste podcasts van Agency Life, de contentreeks van het Gentse softwarebedrijf Teamleader, hoor je gesprekken met goed volk zoals Happiness-CEO Karen Corrigan en Eva Devos, de co-CEO van Publicis Groupe Belgium.

Het thema van dit vierde seizoen van Agency Life is ‘So Happy Together’. Teamleader verkent de samenwerkingen, fusies en overnames in de agencywereld. Want daar is al enige tijd een ware consolidatiegolf aan de gang. De gasten in de podcast hebben het over awards, onafhankelijkheid, culturen verenigen en hoe je een ‘great place to work’ wordt. Die gesprekken bundelde Teamleader nu in een reeks blogs. De link naar de podcast vind je er telkens bij.

Hoe word je Agency of the Year?

Maar liefst 29 communicatiebureaus liet Happiness achter zich in de strijd voor de titel van ‘Agency of the Year’ op de gelijknamige awardshow van Media Marketing. CEO Karen Corrigan is trots, maar neemt awards altijd met een korrel zout. Wat betekenen ze vandaag voor haar? En wat maakt van Happiness het Agency of the Year? Een gesprek met een van de leading ladies in de marketing- en reclamewereld: “We creëren nog te veel vanuit negatieve gevoelens.”

Het artikel en de podcast vind je hier.

Consolideren kun je leren: de samenwerkingstips van Karen Corrigan

Als CEO van Happiness kent Karen Corrigan de marketing- en reclamewereld op haar duimpje. Sinds vorig jaar is Happiness opnieuw een onafhankelijk bureau dat erin slaagt om via sterke partnerships merken uit te bouwen. Voor welk soort partnership kies je als agency? En hoe regel je al die samenwerkingen? Karen doet haar trukendoos open. “Klanten bepalen de hiërarchie tussen agencies.”

Het artikel en de podcast vind je hier.

Blijf je alleen of ga je voor partnerships? De argumenten van LVB en Valtech

Totaal onafhankelijk je eigen ding blijven doen of de voordelen omarmen van een grotere groep? Aart Lensink van contentmarketingbureau LVB koos 27 jaar lang voor optie 1. Ragner Teitsma van technologiebedrijf Valtech Nederland is resoluut: een groep werkt het beste. We zetten hen samen achter de microfoon voor onze Agency podcast. Wat blijkt? Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Het artikel en de podcast vind je hier.

Zo werd Publicis Groupe een Great Place to Work

De cultuur van 8 verschillende agency's na een overname samenbrengen: hoe begin je daaraan? “Haal een talent manager in huis”, adviseert Eva Devos, co-CEO van Publicis Groupe Belgium. “En wees geduldig, want het vergt tijd.” Het geduld van Eva en haar team werd bekroond met de titel van ‘Great Place to Work 2022’. Dat verdient bloemen, pluimen – en een interview over werkgeluk. Eva vertelt haar verhaal, samen met Business Lead Fréderic Sodermans: “Onze sector heeft nood aan een nieuwe manier van leidinggeven. Ook als je je mensen op de eerste plaats zet, kun je goede financiële resultaten boeken.”

Het artikel en de podcast vind je hier.