De grote Franstalige nieuwssites meldden het gisteren, vandaag kwam het item aan bod in de papieren kranten: TF1-baas Gilles Pélisson bevestigde tijdens een persconferentie over de strategie van de groep dat de Franse groep commerciële activiteiten wil ontplooien in ons land. Pélisson verwees daarbij nadrukkelijk naar de 15% marktaandeel van TF1 in het Franstalige landsgedeelte van België. En de (geplande) inkomsten zullen wellicht nodig zijn: in 2016 zakte de winst met liefst 46%, al rekent TF1 erop dat 2017 veel beter wordt.
Dat TF1 naar België zou komen, is geen verrassing meer. We berichtten hier eerder over de analyse van Space over deze zaak, waarbij Bernard Cools wees op nog drie onbekende factoren: het tijdstip van deze hypothetische introductie, het aandeel van het totale aanbod van de zender dat in België zou gecommercialiseerd worden, en uiteindelijk het commerciële en prijsbeleid dat van toepassing zou zijn. De eerste factor kennen we nu: in (de loop van) 2018...
En wat gebeurt er intussen in het geruchtencircuit? Er zouden regies zijn die interessante tweejarige contracten sluiten met adverteerders. Want die inkomsten zijn belangrijk. En als er al een regie zou zijn die stilletjes zegt partner van TF1 te zijn, kunnen we u niet zeggen wie. En tussen woord (de wil om naar hier te komen) en daad (de economische realiteit en de concrete stappen)... Want in 1990 was er al een gelijkaardig scenario, waarbij TF1 uiteindelijke de stap niet zette. Enfin, de verschillende regies positioneren zich in alle stilte en de komende maanden zal het onderwerp niet meteen van tafel verdwijnen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]