TF1 bevestigt: Belgische activiteiten in 2018, maar...
De grote Franstalige nieuwssites meldden het gisteren, vandaag kwam het item aan bod in de papieren kranten: TF1-baas Gilles Pélisson bevestigde tijdens een persconferentie over de strategie van de groep dat de Franse groep commerciële activiteiten wil ontplooien in ons land. Pélisson verwees daarbij nadrukkelijk naar de 15% marktaandeel van TF1 in het Franstalige landsgedeelte van België. En de (geplande) inkomsten zullen wellicht nodig zijn: in 2016 zakte de winst met liefst 46%, al rekent TF1 erop dat 2017 veel beter wordt.
Dat TF1 naar België zou komen, is geen verrassing meer. We berichtten hier eerder over de analyse van Space over deze zaak, waarbij Bernard Cools wees op nog drie onbekende factoren: het tijdstip van deze hypothetische introductie, het aandeel van het totale aanbod van de zender dat in België zou gecommercialiseerd worden, en uiteindelijk het commerciële en prijsbeleid dat van toepassing zou zijn. De eerste factor kennen we nu: in (de loop van) 2018...
En wat gebeurt er intussen in het geruchtencircuit? Er zouden regies zijn die interessante tweejarige contracten sluiten met adverteerders. Want die inkomsten zijn belangrijk. En als er al een regie zou zijn die stilletjes zegt partner van TF1 te zijn, kunnen we u niet zeggen wie. En tussen woord (de wil om naar hier te komen) en daad (de economische realiteit en de concrete stappen)... Want in 1990 was er al een gelijkaardig scenario, waarbij TF1 uiteindelijke de stap niet zette. Enfin, de verschillende regies positioneren zich in alle stilte en de komende maanden zal het onderwerp niet meteen van tafel verdwijnen.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]