VIA bekroont beste sonic branding met Soniq Award

Agenda / Awards / News

In een wereld waar audio een steeds grotere plaats inneemt, wordt de auditieve herkenbaarheid van een merk steeds belangrijker. Merken voegen daarom steeds vaker sonic branding aan hun brandbooks toe. Om de ‘best in class in sonic branding’ in de kijker te zetten, zal VIA in het voorjaar van 2020 de allereerste Belgische Soniq Award uitreiken.

Om de award te winnen moeten merken aantonen hoe ze geluid inzetten om hun merk te definiëren of om de kernwaarden van het merk te communiceren. Het gaat om werk waarin een unieke audio-identiteit de consument helpt om een merk op verschillende touchpoints te herkennen en beter te begrijpen.

Met deze Soniq Award wil VIA goede voorbeelden van eigen bodem presenteren, het belang van een sterke auditieve branding onderlijnen en de markt inspireren. Zowel creatieve bureaus, adverteerders als productiehuizen kunnen een dossier indienen. Dit dient ten laatste op 16 december te gebeuren. Een jury van professionals zal zich in de loop van januari buigen over de oogst en een winnaar kiezen. De jury zal in de loop van november bekendgemaakt worden.

De winnaar zal worden onthuld tijdens SONIQ - THE AUDIO CELEBRATION, een evenement dat VIA organiseert op 13 februari 2020 vanaf 17u. Alle info over deze Soniq Award kunt u vinden op de website van VIA.

VIA is de Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media, met de saleshouses DGP Media, IP Belgium, RMB, SBS en VAR als effectieve leden en Brightfish, AB3 en Transfer als aangesloten leden.