VICE Media Group en de Europese Unie lanceren nieuwe documentairewedstrijd voor EU jongeren

4schools

VICE Media Group en de Europese Unie lanceren ‘Education in Motion’. Een competitie waarbij Europese jongeren het belang van educatie laten zien in de vorm van een documentairepitch. De winnende pitch wordt geselecteerd door een panel van de Europese Unie, VICE en VICE World News, de internationaal bekroonde nieuws afdeling van VICE Media Group. De winnaar krijgt de kans om hun idee uit te werken tot een volwaardige documentaire onder begeleiding van het VICE en VICE World News team. 

Kwalitatief hoogwaardig onderwijs is niet vanzelfsprekend. De briefing van Education in Motion vraagt jongeren daarom om vanuit hun visie te laten zien waarom toegang tot onderwijs een universeel recht is dat niet onderbroken mag worden, los van enig conflict, financiële of maatschappelijke obstakels.  Jongeren van 18 tot en met 24 jaar kunnen hun visie omtrent het belang van educatie indienen op de Education in Motion-pagina op VICE.com. De winnaar krijgt de kans om zijn idee, onder begeleiding van het VICE World News productie team, te ontwikkelen tot een volwaardige documentaire. Het eindproduct wordt later dit jaar gepubliceerd op een speciaal ingerichte branded content pagina op VICE.com, samen met aanvullende campagne assets. De wedstrijd wordt uitgezet in Nederland, Roemenië, Denemarken, Duitsland, Spanje, Polen en Oostenrijk en inwoners uit de 27 lidstaten van de EU kunnen meedoen. Inzendingen kunnen tot en met 12 februari worden ingediend.

Bekijk hier de partnerpagina voor alle voorwaarden en meer informatie.